Sunday, May 04, 2008

sagging tummy...

Hari ini aku nak cerita pasal sagging tummy...ntah macamana dalam boring2 aku...i was stumbled across tummy tuck website..perghh...beranike aku nak buat tummy tuck if let say, aku punya duit beribu????

JAWAPANNYA: Ishk, macam ngeri sungguh aku nak go thru the procedure...macam tak sanggup! rasenya biarla kulit aku ni berkedut macam kulit gajah...tapi, macam tak sanggup nak tgk badan sendiri macam kene lapah! kalu stkt mini tummy tuck tu..okla lagi..kalu full tummy tuck tu..ngeri beb aku tgk result dia...naik pening kepala pon ade tgk gamba2 dorang...

pada aku, as long as my darling tak kisah dgn appearance aku...aku rasa...aku just happy to be myself...yelahkan nak buat mcmana sbb aku sendiri bukan keturunan puteri raja...kulit anjal seribu...walaupon mengandung kembang kuncup pon kulit tetap superb...dgn badan aku yg sedia berisi sblm pregnant..kemudian maintain tembam slps pregnant..mcmana plak aku nak expect kulit aku masih sama macam zaman muda remaja?? mak aku pon terkejut tgk kulit aku...apa nak buat..nasi dah jadi bubur..

sume ni pon gara2 jamu barut nona roguy..aku jd naik rashes...utk ilangkan rashes aku pon ikut nasihat dr apply hydrocotisone..dan bile rashes aku surut..kulit perut aku plak yg jadi berkedut...kedutnya bukan stkt satu dua..tp kedut seribu! Dah lepas2 tu aku ade gak apply bio oil nak bagi moist..nampak jugakla pengurangannya...tapi, kulit aku yg dah rosak tu..dah mmg tak bule aku nak buat apa...mungkin kalu aku dr awal aku tahu effect hydrocotisone tu mengeringkan..dah pasti dr awal aku pakai dia dgn bio oil!

antara side effects hydrocotisone adalah ianya bule menipiskan kulit..dan bila kulit nipis dia akan jadi wrinkle..dan itula yg terjadi kat perut aku...aku mmg ade sedikit tension bila baca side effect ubat ni...dan bila baca benda2 ni..ni yg aku rasa mcm banned sungguh2 ubat dr...sbb tu kkdg aku lagi rela tak makan ubat dr kena makan ubat! pada aku ubat2 commercial ni penuh dgn adverse effects! Kalula dr tu dr awal bagitau kat aku..apa maksud thinning sket..dan apa side effectsnya..tak mungkin aku hingin nak pakai hydrocotisone ni...sbbnya aku ingat lagi...slps melahirkan si boboi...kulit perut aku takdela seteruk lepas aku pakai hydrocotisone ni...ntahla..kkdg macam nak marah je dgn dr2 bodoh kat sini...tapi, nak marah skrg pon tak guna...sbb kulit aku yg dah macam kulit gajah ni pon dah tak ada ubatnya...exercise macam nak rak pon belum tentu kulit perut aku ni jadi betul! melainkan kalu aku gemuk dan pregnant semula mmgla kulit tu akan jadi licin semula! Sama jugak dgn ubat antiviral yg dr kasik kat aku masa aku kene chicken pox bebaru ni...hai takkanla dr tu bodoh tak baca...kalu aku dah sedia kene chicken pox selama beberapa hari..takkan mendatangkan sbrg kesan kat aku..sbb chicken pox aku dah hampir naik semua dan tak akan dapat ditahan2 dgn antiviral tersebut...

Itu pon aku pandai2 sendiri berhenti makan ubat antiviral tu..bila tiba2 aku jadik sesak nafas dan sakit kat dada..langsung tak hingin ubat tu aku nak sentuh! ntahla, semenjak aku melahirkan gegirl ni..aku mmg a lil bit dubious dgn ubat2 dr ni...kalu aku demam sekali pon..kalu bule malas aku nak telan ubat..biar aje aku develop system immunisasi aku sendiri...sbb tu jugakla anak2 aku tu jarang aku nak kasik ubat beriya...dan aku sedikit pathetic dgn idea org2 kat mesia..anak baru sakit sket pon..nak cepat2 hantar ke dr...sket2 nak ke klinik...nak makan ubat dr!

No comments: