Sunday, April 13, 2008

Mas...oh Mas...

Hari ini aku nak bercerita ttg kawan lama aku...junior aku sms di MRSM dulu2...nama dia Mas...skrg sambung belaja PhD kat Aussie...

Seingat aku...mmg aku ngan dia agak baik masa di MRSM dulu2...walaupon, ade sorang kawan aku yg kurang berkenan aku ngamceng sgt dgn junior..tapi, ntah..aku sememangnya tak kisah..mmgla mase di MRSM dulu, ade org sgt2 particular junior tak bule nak selamba rock sgt dgn senior...ala2 ego gitu! by the way, as long as it wouldnt harm me..It definitely wouldnt bother..

Walaupon kami satu MRSM...kami dua masih rajin lagi exchange surat...sampaila kami di UKM...dan aku ingat lagi..dia bagitau aku sambil berseloroh sewaktu kami berjumpa semula setelah sekian lamanya kami tak jumpa...kat Kamsis Ibu Zain...

"satu UKM pon masih bersurat2an.."

Aku mmg sgt2 ingat Mas ni satu2nya junior aku...sbb...diala junior yg paing rajin mengcontact aku..walaupon dah habis MRSM...dan mmg sgt segar diingatan aku...Mas ni terror English...SBBNYA??? Kalu dia bercakap mcm ade bunyi slang2 sket...dan kalu kasik surat tu..siap ade poem Shakespeare!! sungguh mengagumkan! Aku kagum..sbb aku sendiri pon tak pandai nak ber'shakespeare'...

Dan aku ingat lagi..aku pernah let her down..sbb tak dpt nak hadir ke majlis akak dia kawen di Johor..bersungguh2 dia ajak aku...siap tepon dr Johor tak silap aku...still aku couldnt make it..ALASANNYA...sbb aku tgh POKAI and KOKAK sgt2 mase tu...mmg takde duit nak bayar tambang....huhuhuhu..kesiannya kat aku...

Yg terharunya, sms aku di UKM..dia bagitau aku..yg dia masuk UKM..sbb dia ikut2 aku...wah....terasa macam aku ni IDOLA...my GOD??? ade jugak org jadikan aku idola dorang???mmg sgt2la aku terharu...Dan yg paling percaya tak percaya..aku dan Mas skrg coicidently menceburkan diri dalam bidang akademik...dan lani memperjudikan diri pi buat PhD..cume bezanya...aku di UK dan dia di Aussie...Sebenarnya, aku mmg bangga dgn Mas..sbb setau aku, she did very well her job di UUM..siap sempat naik pangkat segala sblm further study kat Aussie...

Last sekali kami berjumpa...about 6-7 years back..kat warung roti canai..kat Semenyih...belanja Mas sarapan pagi...dan sampai skrg kami tak jumpa2 lagi...

Dan di pagi2 nihari, di waktu sume org nyenyak tido..aku berkomunikasi dgn dia setelah sekian lamanya kami tak berhubung through YM...and lucky enough..dia dgn baik hatinya tlg aku mendapatkan journal2 yg aku sdg dok godek2 tak jumpa dalam system ni..tapi, kene pi library...Thanks Mas..Big thanks to you...Syukur sgt2, di saat boboi kene chicken pox..dan mommy tak bule nak keluar pi skool..ade jugak yg sudi tlg mommy carikan journal2 utk mommy...Alhamdulillah..syukur....

No comments: