Saturday, April 12, 2008

Boboi kene chicken pox....

Hari ini dalam sejarah boboy kene cicken pox..sebenarnya since 2 days ago dia dah diserang chicken pox...cume, kami saje yg tak perasan..Ingatkan luka kat welly dia tu disebabkan dia kegatalan sbb kot2 cuci tak bersih lepas buang air kecik..Sebenarnya 'chicken pox' ni mmg penyakit yg aku rase parents dreading most..especially, aku yg tgh sibuk dgn study...doa2nya tuhan selamatkan aku dr terkena jangkitan chicken pox ni sbb mak aku sendiri pon tak ingat sama ada aku dah terkena penyakit ni ke belum...Apa2pon, aku tawakkal tu alallah sahaja...Amin..

Sebenarnya, aku dah dapat solution org nak jagakan anak aku...tapi, dah jadi begini..terpaksala aku mungkin posponekan..dek kerana aku takut2 gakla penyakit tu berjangkit kat member tu...since rumah yg aku nak tumpangkan si gegirl tu...tgh sarat peknen dan menanti nak melahirkan dalam bulan depan...so, should i be selfish???..definitely, my answer is 'NO'..again, my routine aku tetap mcm sebelum2nya...dok rumah sambil jaga anak..sambil tu wat keje aku...

Smlm, aku jumpa 'M' utk wat hardness test. Impression aku ttg 'M' sejak aku had phone conversation ngan dia ialah...aku rase dia ni ala2 mat salleh 'sarcastic'..Beriya dia cakap itu ini seolah2 testing aku ni tak possible..in fact, ade yg dia bebelkan..aku sendiri tak paham...atau dia sengaja nak buat aku tak paham...tapi, as usual..aku tak kisah pon org nak boasting atau nak cakap repek raban dgn aku..kemudian, dia pi suggest kat aku..aku should wat nanoindention..walaupon, sebenar2nya aku dah konfem ssgt aku mmg bule wat test kat situ..agaknya mungkin pasal 'M' ni dah tua..dah 60+ yrs aku rasa..sbb aku tgk tangan dia dah kuar spot2..kemudian, dia lukis bentuk kotak pon gigil2...dan aku pon tak pasti samaada aku ada mmg dia sengaja wat gambar kotak tu mengigil2..pastu, dia macam sengaja nak menyusahkan kerja aku..bagi alasan itu ini..termasuk kondem journal paper yg aku tunjukkan kat dia..ntah, katenya dia tak paham value hardness journal paper tu..kemudian, kata2 dia tu mcm tak mahu nak buat kerja aku...dalam hati aku, rasa geram pon ader..tapi, apa2 pon mcm biasa aku tetap kontrol macho aku...sebenarnya dah puas aku bagitau dia...yg particle aku tu sebesar 700 micron...so with micro indenter yg ade kat lab dia tu dah cukup sufficient..sbb dia bule indent at the min 3 micron...tapi, ntah kenapa..mungkin juga sbb diadah tua...dan hanya melihat sample yg aku bawa tu dgn mata kasar..dok, mulut dia kata balik2 tak possible..bila aku tunjuk gamba optical microcopy aku..barula dia nak agree dgn aku...kemudian aku mula terdetik..takkan kat kepala otak dia tu tak terdetik...size 600 micron tu berapa besarnya???? apa2pon, aku smmgnya sgt2 happy..sbb tahu yg bende aku nak buat tu possible...

At the same time, aku frust jugak..sbb Prof tu tak balas lagi email aku...mungkin jugak, Prof tu sendiri tatau camne nak wat experiment tu atau tak tahu nak jawab soalan aku...

Hari ini jugak, aku merajinkan diri mencuba resepi baru..'haddock vegetable pasta'..my darling cakap..rase pie aku macam hotel, luxurious and expensive food..naik kembang bontot aku dgr my darling kasik komen...aku pon dok asik bertamabh bersenduk2 makan pasta tu..sampai nak naik kembang perut aku..konon2 nak diet...tapi, setiap kali nak diet tula byk tul cabarannya...kalu ikutkan majalah Rosmary Conley tu..within 2 weeks aku bule susut 3-4kgs...tapi, itula..nak tahan makan sehari pon dah seksa..inikan plak, sampai 2 minggu???? walau apa pon, aku tetap cube nak minum air sbyk 2 liter sehari...sbb nak treat from inside...kulit aku yg skrg dah jadik kering kontang...

No comments: