Wednesday, April 09, 2008

Gementar

Kelmarin, aku ctc this bulk handling expertise..dan tak sangka dorang nak gak jawap soalan aku promptly!...panjang lebar reply dia sampai aku pon naik tak paham..wahahhahah...

Hari ini, aku mcm kesuspenan, sbb aku email plak kat sorang professor tanya soalan basic..mungkin pada dia soalan budak kecik..tapi...aku just try my luck..and never mind kalu dia nak marah pon sbb aku mmg tak clear dgn certain2 parts dalam research aku..harap2..dia dgn baik atinya akan explain to me bit by bit..cume aku tataula sama ada response dia adakah secepat si Lyn Bates..Nervous pon ade...sbb paham2 ajela profesor ni kkdg susah nak jangka pemikiran dia..lagi2 bila dia rasakan soalan yg tak challenging...by the way..aku just guna nick name aku..dan dia tatau pon aku dr mana...

Senin baru ni aku ctc Mike ty pasal possibility aku nak wat hardness test..mmm for the first he sounds unhelpful..mungkin dia sendiri doubt and has no experience in measuring hardness for micron particles..I just dont bother..adela a few of his concerns but it never stop me from doing this test...whatever it si, I have too! I am so over the moon, because I discover something...that makes me feel...the satisfaction feeling as a researcher..

Citer pasal anak2 kat umah spjg cuti sekolah..dorang sume termasuk aku bangkit lewat...dan beberapa hari keje aku terbengkalai sbb excited pasal nak survey2 rumah...elok plak my son jatuh sakit dan kemudian gegirl plak terjangkit..cume yg aku musykil dgn se gegirl..lepas makan ubat...bukan main lincah macam org tak sakit..

Skrg ni aku cube aim utk gosok gigi gegirl kerap lagi..sbb aku tgk gigi kapak dia dah mula accumulate cavities..it looks ugly...aku rase cavities to sng build up sbb gegirl pernah jatuh kat bath tub masa dia kecik2 dulu..sbb aku tgk..gigi my son tu ok cantik je nampaknya...aku ajar gegirl tu open her mouth wide...and ask her to give me her tounge supaya mudah aku nak berus lidah dia..kalu tak tu..aku rase..semerbak je bau mulut dia...serupa mcm bau stool dia..

pagi ni gak aku rase excited..sbb games DK for my son yg aku won kat ebay with only 99p dah sampai...really worth of money walaupon postage dia mahal sket...tapi...sape nak kasik woooo...games tu dgn rega 99p..dah tu baru plaknya tu...yg aku menang sumenya ade 2 kotak games(numbers and alphabet)..pagi2, my son bangun..aku dah suruh dia buka present dia...punyala excited..tak sempat nak sarapan dah dan2 tu gak nak ajak aku main...game ni pada aku bagus...sbb aku nak mula stimulate my son..mula mengira...tambah dan tolak kalu bule..yg alphabet game tu pon bagus..sbb nak besakan my son dgn abjad2..kkdg ade gak my son suh aku baca dan eja itu dan ini...so, sambil2 tu..aku suh dia pk sendiri berdasarkan sound..mcmana nak eja words tu sume sendiri...aku pon kkdg tak larat nak layan..kalu dia asik nagging nak suruh aku eja dan mengeja sdgkan aku sibuk dgn keje2 umah dan sekolah aku kkdg tu...

Trick aku tuk gegirl stop from sucking her thumb pon dah nampak mcm ade hasil..tak perlu aku nak marah2..tak perlu aku nak beriya bubuh bende2 pahit kat thumb dia..cukup skdr aku bagitau dia berulang kali..sucking will hurt her thumb..nampaknya dia mcm paham...mmm, tapi itula susah juga nak kata..sbb aku baru mulakan trick tu hari ini..

my son pon dah nampak perubahannya..dah ade inisiatif kalu aku suruh2..walaupon kkdg tu polos juga...tapi, betterla fr in the past...

No comments: