Sunday, September 13, 2009

Update terbaru..

Skrg jam dah menunjukkan pukul 10.30 pm..Dari list2 keje yg aku nak buat..nampaknya hanya 1-2 saje yg acomplish. Aku fed up nak kemas2 umah..SBBnya?? Bila dah kemas2..mulala langau nak dtg hinggap ke sana ke mari. Alkisahnya, rumah sewa aku skrg..walaupon namanya Semi-D, tapi..sungguh mengecewakan..sering saje dikunjungi oleh langau aka agas. Tensen tu tak yah nak katala..almost everyday aku terpaksa kemas dapur dan cuci balik segala pinggan mangkuk sbb aku was2 dgn kehygenickannya..nak2 plak, bila kami tak sempat nak buang sampah cepat2, esok paginya bila bangun tido mmg konfem ade agas dok mengerumun kat plastik sampah.

Elok plak Mr B balik rumah lewat dalam pukul 5 ptg..makanya, aku start aktiviti membersih2 rumah agak lambat. Apa2pon aku sempat mengvacuum dan bersihkan lantai bawah dan dapur plus cuci tandas. Aktiviti membaking terpaksa dipostpone sbb biskut oreo yg aku reserved nak buat utk base cheesecake dah selamat di ngap oleh anak2... Nampak gayanya, esok aku kenala pi ke Giant pi membeli biskut oreo and then pick up anak teruna aku sbb dia yg kecoh nak tolong aku memasak cheesecake. Kalu mmg dia dok kecoh lagi nak suruh his mommy wat aktiviti masak memasak..mebela kot, aku nak proceed ngan projek homemade almond london.

Kiranya dlm 3-4 jam jugak aku habiskan utk aktiviti bersih membersih dan memasak utk berbuka. Mmg takde dlm plan nak masakk for dinner. Tapi, since tekak pon dah naik loya nak makan makanan luar, nak tak nak kenala paksakan diri memasak. Sekurang2nya dapat jugak aku mengclearkan stok2 sayur dan seafood zaman batu dalam peti sejuk.

No comments: