Sunday, September 13, 2009

My weight progress-53kg..

Sungguh tak sangka2..sesungguhnya bulan puasa ini sungguh bulan mulia..Sbbnya??? Berat aku dgn tak semena2 dah susut 53kg walaupon kkdg tummy aku ade sedikit bulging dek kerana kerakusan nak makan byk2 dan minum air sejuk bergelen2. Yg paling best waktu aku kene food posoining...sampai 6 kali aku kuar masuk toilet...dan siap muntah2 selambak atas lantai bilik air..tak semena2 berat aku jadi 52kg...Org kata, hikmah disebalik kesakitan. Tak tahula sampai bila berat ni akan bertahan..Sbbnya, skrg aku dah mula tak puasa...Jadi, makan pon dah ikut suka2.

Yg bestnya, smlm pi rumah mak, aku dah bule sarungkan jeans diesel size 28. Sebenarnya masih lagi terasa ketersendatan, tapi, oleh kerana jeans tu teramatla comel dgn harganya yg amatla $$$, makanya, aku tetap nak sarungkan kat kaki aku yg ibaratnya sprt drumstick berpadankan dgn blouse brand Nicchi yg reganya tak sampai ratusan ringgit. Aku spend just about rm60 kot for that dress. Yg funnynya, my kidsnya baju lebih mahal dr mak pak punya baju..Ntahla, kalu bab2 baju ni aku belum lagi bersedia nak spend sampai ratusan ringgit unless kalu dah namanya baju raya ataupon ala2 blazer. Sewaktu di UK, aku akui mmg aku sukakan brgn high street and designer brand..Itu pon aku membeli kalu ade offer.

No comments: