Thursday, September 03, 2009

PPD dan fidyah..

Hari ini is a lil bit hectic to me..bangun pon dah lambat...terus mandi dan mandikan anak2. Kemas2 baju anak2 dan antar mereka berdua ke nursery. Si abg, Mr B dah settlekan..so, kurangla sket bebannya..

Lepas antar anak2, aku kelam kabut ke kedai fotokopi..fotokopi bill air sbb nak settlekan pertukaran sekolah anak aku ke SII. Tataula dapat ke idak..Just try my best...Kalu tak dapat, nak cakap cengganakan? Siap2 di PPD, aku pi ke Tesco. Mulanya mmg malas nak beli beras sendiri2..Last2, aku decide tuk beli beras juga..Beras cap 'rambutan' namanya..recommended retail price is rm40 plus..tapi, dia jual 20 plus saje..dapat free gift sudu lagi plaknya tuh...so,dgn kekuatan yg ada..aku borong terus 50kg beras. Lagi sekampit, aku plan nak bahagi dua..sbbnya, aku cume nak passkan 45kg aje kat rumah anak2 yatim..

Talking about anak yatim..aku sebenarnya geram jugak ngan owner dia..Mmgla kata manusia..bila bercakap pasal duit..org pon bule gelap mata..mana taknya, anak aku yg aku antar 1/2 day ke nursery dia..still aku bayar full rm200. tu pon kkdg dtg kkdg idak..pehtu bila aku minta nego tuk bayar rm100 tuk till mid of this mth..dia leh kata tak bulela pulok...amendala manusia ni mula kabur mata...dan mulai itu, persepsi aku kat owner ni smcm dah berubah..tak yahla cakap dia tu alim tahap mana...pada aku, dorang tetap juga manusia biasa yg bermcm ragam orgnya..

No comments: