Monday, May 24, 2010

Mellow..

Hari ini aku nak menulis abt my maid. Things had changed this recently. It just happened because my maid made a phone called to Indon. Asking abt the family's health..in which in the conversation, she was told that her son now is no longer working while his husband only ocassionally gives money to their youngest doter. She was crying out loud. But, I just ignored and let her to do whatever, she would like to do. Not at all my intention too, to know in depth to dig whats really going on. But, for me, this sad story for her has given good news to me..Morale from this scenarios, to whatever reason..my maid has to stay stonger...determine in her will and work harder for her family own sake.

Yesterday, even I had a simple chat with her. Explaining in glance her saving account..How much money has been her accumulated thus far and she seemed happy with what she had achieved to this end. My advice to her is simple...

"OK, bibik, ini simpanan kamu utk 7.5 bulan bekerja. Kalu kamu itu, kerjaannya lagi bagus, bapak itu lagi nggak kisah kasik pada kamu bonus. Kalu kamu itu mmg bagus..yarrr, bonusnya mungkin lebih..Jadi, bukan stkt ini shj yg kamu bawa. Dgn duit sekian, mcm2 yg kamu bule beliin dan mulai kehidupan di Indonesia. Makanya, kami itu nggak usah pulang. Kalu kamu pulang, lagi berhabisan duit sampai 3 juta. Dgn 3 juta itu lagi mcm2 kamu bule gunakan. Yar..kamu itu seharusnya mesti tabah"

Bibik replied,

"Bukan apa buk, saya lagi mau kepingin jumpa anak2.."

Sorryla yer bik, kepingin ke tak kepingin..mmg takde maknanya aku nak kasik ko balik melainkan ko dah betul2 meroyan nak balik Indon. Aku nampak byk juga perubahan stkt ni..Aku nampak dia mcm dah rajin bekerja. Dan jarang buat aku asik angin..Thanks GOD...Boleh katakan dia dah tau jugak kerja dia..Walaupon, ade jugak sket2 yg aku kene ketuk.

No comments: