Saturday, August 30, 2008

Kebaya

Entry kali ni aku cerita pasal kebaya...

Pelbagai jenis kebaya aku jenguk2 di internet. Kebanyakannya menawan kalbu...Entah apa agaknya akan jadi pada aku...kalu aku diberi peluang bershopping di kebaya di Indonesia..mahu semua kebaya2 yg aku berkenan dlm sesebuah kedai kat sana aku nak borong sume bawak balik mesia...Sedangkan, skdr browsing di internet pon, aku dah mcm cair smcm...Cume satu ajela persoalannya, kalu aku beli kebaya dgn keadaan aku yg pregnant skrg...bule muat lagike kebaya tu nanti?? Biasanya dlm keadaan aku tak naik badan...kira berat maximum aku 56-57kgs kebaya siap size M tu aku masih boleh nak sarung lagi..itupon, pakaian dlmnya aku kene pakai top dan bottom girdle beautiful...kalu aku pakai jenis baju dlm yg tebal2, mmg alamat tak masukla gamaknya...

Syukur juga, baju kebaya Indon yg aku dok plan2 nak pakai sempena raya tahun ni...aku sempat pakai utk photoshoot student2 di sini utk dihantar di paper...sbb kalu ikutkan by the time habis puasa, kandungan aku dah berusia 4 bulan....tak tahula bule muat lagi atau tidak baju kebaya aku tuh...Yg ni pon, aku tgh berkira2 sama ada nak order baju size M atau L dr web yg aku jumpa online...Actually size M dan L ni takdela byk sgt bezanya...cume, pada aku utk size aku ni...mmg elok2 je kalu pakai size M...sbb kalu pakai size L bahunya akan jatuh...Aku harap2 sgtla aku takkan membesar mcm tong drum lepas selamat melahirkan anak ke-3 nanti..Kalu tidak...alamatla baju aku tu jadi terperuk dan tersimpan dlm almari....

No comments: