Sunday, August 10, 2008

Bangun tidoooo

Bangun dr tidur, tekak pulak terasa sakit dan pedih. Terus ke bilik air buat apa2 yg patut. Berus gigi, siap dgn lidah sekali...Terus muntah2..Biasala, aku mmg mudah sgt rasa mual kalu berus lidah...mulala segala brg nak dikeluarkan dr anak tekak aku.

My honey tetap meneruskan tugas sbg suami mitahli..almaklumla isteri sakit...aku mmg tak larat..asik terbaring dan berselimut...kalu ikutkan suhu aku dah tak naik lagi..tapi entah kenapa rasa seram sejuk tu masih lagi menyelubungi tubuh badan aku..sengal2 tu jangan katala..sakit kat leher, pinggang dan rusuk...

So, utk breakfast cum lunch aku just makan bubur nasi bersama ikan bilis goreng yg ditumis dgn kicap dan bawang merah. Kiranya dah 2 hari aku mcm tu...tak lalu aku nak makan solid food. Pagi ni bila timbang berat..dah pon susut ke 54kgs...perut pon dah makin kempis...

Kkdg ade jugak my honey bersungut...mulutnya tak sudah2 sebut nak balik Malaysia...kkdg kesian jugak dgn my honey..nak keje lagi, nak jaga bini sakit, nak buat keje rumah dan nak masak lagi...Tapi, tula apa bezanya, kalu org tu seorang isteri yg bekerja? sama jugakkan, nak tak nak kene jugak buat tugas2 mereka.....

Andai kata aku berpantang kat bumi UK ni lagi...aku pon tak kisah nak telan bubur dan ikan bilis plus lobak or brokoli hari2..nak cakap camne..nak perfect, kenala balik mesia...Skrg ni pon, my honey tgh tunggu offer keje kat mesia..tak tahula dapat atau pon tidak...

No comments: