Sunday, September 07, 2008

Gua tensen...

Sejak dua menjak ni...aku masak asik tak menjadik...agak2 adakah oven aku tu yg sebenarnya nak kondem...atau aku ni yg masak tak betul? Kali kedua aku try buat cotton cheese cake..alhamdulillah menjadi..cume dia sedikit lembap..so, hari ini aku repeat the process semula sbb aku nak bakekan dia sedikit kering....aku gantikan susu kepada sour cream dan aku tak buat water bathe...dan hasilnya....kek aku merekah dan habis lembap..arghhhh sungguh kutensen! Mcm dah give up plak aku nak buat kek..aku rasa, maybe oven di rumah aku tu dah tak sesuai utk masak kek lagi kot..atau pon, sms aku buat adunan cheese cake tersebut, aku tertuang lebih sedikit sour cream around maybe 10-20ml....could bela...so, lepas ni..mebe dah tak de sebab aku nak memasak kek sbb oven aku tu nampaknya dah mulai mengong...bukan stkt oven, microwave kat rumah tu pon dah mula berbunyi2..cume menunggu hari gamaknya tu nak kene hukuman tembak...apa2pon, microwave tu sungguh2 berjasa biarpon aku beli 2nd hand...Kalu ikutkan, brg2 dulu jauh lebih bagus dr barang2 skrg..tadi, aku survey2 nak beli kenwood chef dan kenwood blender nampak sgt kualitinya dah menurun...sblm2 ni, my darling beli vacuum dyson...mmg dah tak sama kualitinya mcm tahun2 yg sblmnya...so, lightweight...takut2 je kalu terlebih lasak...mahu mudah je vacuum tu nak rosak..

No comments: