Saturday, August 09, 2008

Aku demam

Kalu sblm2 ni, anak2 yg demam..kali ni giliran si ibu pulak yg demam..sekejap sejuk..sekejap berpeluh sakan...sampai muka aku naik merah...pd masa yg sama, mata bengkak aku tak surut lagi...

Bila mommy sakit, daddyla yg kene amik alih kerja2 rumah...dia yg jaga anak2, dia yg memasak dan dia yg kemas rumah...walaupon, tak perfect, tapi OKla..at least adela daddy puts some efforts..

Boboi pon makin matured...bulela juga disuruh2..gegirl plak makin melasak..mentang2la nak dapat adik...bukan main aktif anak dara aku yg sorang ni..lepas tu plak, kuat merajuk..kerap sgt bangun malam, mengamuk tak tentu fasal..kkdg sampai naik pening kepala aku...ada jugak yg aku buat bolayan...mana taknya, dah mommy puas pujuk pon, masih tak bule nak settle..kkdg, daddy yg amik alih...mujur daddy memahami...faham2 sajela..mommy skrg tgh alah...sket2 pening...sket2tak bule bau itu dan tak bule bau ini...mcm2 ajela mommy ni...skrg ni elok plak tak de maid...mmg nak tak nak kene buat sendiri..walaupon, kepala berpusing2 tak bule bau dapur..terpaksa juga mommy kuatkan smgt memasak utk family...byk kali juga, mommy terbayang2, menu yg sedap2...tapi, bila dah masak...kbykannya, tak lalu sgt nak makan...dlm tak lalu2 pon...berat mommy tetap naik...lani dah jadi 55-56kgs..sng aje berat mommy nak naik tang2 peknen...tapi, nak susut..masya-allah punyala amik masa...

Skrg ni, mommy tgh smgt nak buat roti..puas mommy tenung dan browsing resepi roti...sampai rasa, perut pon mcm kenyang bila ngk gamba roti..tapi, nampaknya kene postpone dulu hajat mommy ni...sbb mommy kene tunggu betul2 sihat dahulu..baru bule buat projek roti dgn anak2 nanti...

No comments: