Monday, June 11, 2007

Anak2..

My boy
Smlm aku berbaring2an bersama my boy and my girl selepas penat keletihan makan udang, sotong dan ayam bakar di rumah bbq kawan di sini..Sambil berbaring2, aku berborak2 dgn my boy..i told him that i was very impressed he could look after well his baby sister in front of me for the first time..again i complimented him with several hug and kisses..and i could see how happy he was when i was giving him xtra attention...as time past by, my boy getting matured..smlm he refused bila aku usik2 to hug him tight sms dia nak tido..when he refused, baru aku dapat rasakan..how sorry i was bile last time aku marah2 dia asik nak berangkul2 dgn aku walaupon dah besar..kemudian aku teringat kata2 kawan aku..

'anak2 semakin membesar..semakin jauh..mase dorang kecikla kita patut amik peluang to hug and kiss them..coz as they grew older, kita nak kiss and hug dorang especially in front of their friends pon dia tak mahu'

aku skdr mengangguk2 dan tersenyum..fyi, my fren sudah punya dua org anak lelaki yg semakin membesar dan yg tua berusia 9-10 tahun..my boy nampaknya dah bule settle tidur sendiri dgn syarat aku perlu berada di sisinya..dan jarang berjaga malam dan tidak terlalu menangis meroyan kalu terbangkit malam..paling2 pon dia bangkit skdr nak minum air sbb haus katanya..tapi yg aku perasan sblm tidur mesti dia asked for susu..skrg nampaknya my boy dah pandai setiap kali ke toilet he will ask for daddy..sbb mungkin dah faham yg dia skrg dah berat dan mommy tak larat nak angkat2 my boy sgt..selain tu my boy dah bule diharap kalu diminta bantuan..tapi biasalakan budak2 ni mmg ikut mood diala..yg paling best, bila tiba2 my boy terajin nak angkut vacuum dan vacuum lantai..walau my boy vacuum ala2 budak kecil..sekurang2nya bila my boy dah angkut vaccum ke ruang tamu, mahu tak mahu aku pon terpaksa sekali alang2 sambung vacuum lantai ruang tamu..

smlm sempat juga kami bercerita ttg nose..kate my boy, nose has dark holes like tunnel..aku tergelak besar..bule tahan imaginasi my boy tentang lubang hidung manusia yg katenya sebesar tunnel..

my girl

dah semakin berisi sedikit skrg..agak beriya makan..yg aku geram kkdg, bukan stkt si abg dah jadi tukang sepah..termasuk my girl pon ikut sekali..sbb skrg my girl tanpa tak bersalahnya makan di ruang tamu..dan sambil makan dan jalan2..makanannya jatuh2..nampaknya kenala aku berkuat-kuasa undang2 dgn semua org..tak terkecuali juga dgn si kecil ni..

sudah bule diharap nak main di ruang tamu bersama abgnya atau sorang2..dah tak menjerit takut kehilangan mommynya lagi...sudah pandai menghulur kakinya kalu nak dipakaikan seluar..sudah pandai naik turun kerusi..yg paling kelakar, dia dah pandai panjat kerusi komputer aku dah berlagak sprt bermain komputer sambil tekan keyboard komputer..smlm di rumah kawan, bukan main suka my girl berjalan2 di taman nan luas..kalu bule semua tpt dia nak jelajah..pantang nampak tangga dia nak panjat..ade sekali tu ntah pelosok2 mana dia pergi..nasib baik tak masuk dalam kolam ikan..kkdg aku fikir2 alang2 nak anak kecik..biar terus aje produksi byk2 dan kendiannya tutup kilang..takdela terasa letih sgt nak bangun malam dan train bebudak ni...

skrg ni pantang pintu terbuka, pasti my girl nak keluar dr rumah..unfortunately, taman kami di belakang rumah bercerun sket...kalu tidak mesti aku tak kisah mereka bermain2..

Diet story..

Sejak dua menjak aku rajin memasak..dr minggu kelmarin aku memasak chicken chop, mee rebus dan kek coklat..sambung minggu ni makan sedap2 plak kat rumah kengkawan during bbq..kalu ikutkan smlm ntah berapa ucuk udang dan sotong aku telan..makan tak hengat punya..dan ni ari macam teringin plak nak masak udang goreng tepung yg my darling beli last week..sungguh menikam kalbu..natijahnya..berat aku dan my darling naik mendadak..masing2 perut ke depan..heheheh..aku saje dah bertambah berat ke 55-57kgs..arghhh drastik sungguh kenaikannya..kena jaga makanla kot gamaknya...di rumah plak byk sgt bekalan makanan yg manis2..macam coklat dan crisp..mungkin lepas ni aku kene serius berdiet..dan jaga pemakanan..hari ini nampaknya perut aku seakan susut..kewllll...mungkin ada harapan nak shed away lebihan berat ni..aku aim 51-52kgs pon jadila..

No comments: