Thursday, June 28, 2007

Timbang lagi..

Malam tadi kami anak beranak tidur kat tingkat bawah..malas nak tido tingkat atas..nampaknya lagi my darling takde..lagi lewat plak kami tido..my boy pon macam biasa sama ada daddynya atau tak de tetap akan menangis pagi2 sblm ke sekolah..mmg kene byk2 bersabarla aku gamaknya..

Pagi tadi, slps aku kuar toilet..aku timbang berat aku confirm dah jadik 54kgs..petang tadi after kuar town pas aku mandi, aku timbang berat aku semula..pon tetap 54kgs..perut pon rasanya macam susut sket..alhamdulillah berkat jaga makan dan buat exercise sket2..dan aku perasan since smlm, kalu aku makan jamu nona roguy before eating, kesannya lebih baik dr after makan..

Menu aku hari ini:-

B/fast-cereal+semi-skimmed milk
Snack-pistachio
Lunch-Nasi beriyani+ayam tandoori
Snack-mc d fries&1/2 cup grande MF
Dinner-sekeping roti+soup sayur2an

Skrg dah pukul 9.17 malam..rasa macam berkeroncong semula perut aku ni..tapi kene ingat pesan Mai, buat aje tak layan..lagi dia berkeriuk2, resultnya esok lagi akan rasa jadik lebih kempis..ari ni aku masih lagi tak wat exercise..mungkin lewat sket baru aku buatla nanti since aku dinner agak lewat tadi dalam pukul 8 malam begitu..

Hari ini baru hari pertama my darling tak de..memang agak membosankan..sunyi pon iye..tapi, nampaknya aku jadik lebih emosi kalu anak2 buat nakal..my boy tadi aku ajak dia pi town..bule tahan meragam sampai nak membuang air 2 kali..memang buat aku jadik geram..kemudian malam harinya, nak main bende2 tak patut..

Anak2 skrg masih tak tido lagi..my girl baru saje sebut2 nama 'bapak'..tadi pagi sampai ke petang dan skrg, my boy merengek2 tanyakan his daddy..my boy..my boy..bile daddynya di depan mata, tak de plak dia nak hairan..ni daddynya balik mesia tahu plak dia nak tertanya2..for me, bukan maksudnya my boy nangis2 bila my darling mandikan dia sblm pi sekolah tu maksudnya my boy tak sukakan my darling..it just trick saje my boy saje nak buat hiruk pikuk pagi2 sblm ke sekolah...sbb hari ini plak dia kasik alasan tak nak mandi coz nakkan his daddy..macam2 saje alasan my boy..kalu ikutkan kat sini mmgla cuaca sejuk..tapi aku tak bule nak kasik chance sgt kat my boy..otherwise, kalu tak mandi dia akan lebih rasa mengantuk..

Kat town tadi, aku beli baju pjs size 10..alhamdulillah aku dah bule muat size 10..in fact formal trousers pon aku beli size 10..saje beli yg kecik sket..bagi aku motivasi utk terus menten tak membesar..

No comments: