Wednesday, June 27, 2007

My weight loss update..Part I

Alhamdulillah, syukur ke hadrat ilahi..pagi ni aku timbang berat..aku dah susut ke 54-54.5kgs..kirenya dah mencapai sasaran aim I. Hopefully by 2 weeks aku dapat mencapai sasaran aim II..turun kepada 52kgs..Kalu ikutkan smlm aku dah habis mandum fasal aku dok exercise baru 3 ari..tapi badan aku tak tonned2..apa da aku ni..baru 3 hari exercise dah expect gorgeous result..Rase stress pon ade tambah2 bile ngk body beach org yg cantik2..dok kenang2 bila aku nak have flut tummy and thigh cam dorang..

tapi, yg aku perasan smlm aku bule buat 50xfront sit up..cume side sit up aku tak larat nak wat banyak2 takat ni leh wat 20 aje...bile aku baca dan baca..aku nye masalah ni more at certain area...so, mmg kene wat exercise firming...smlm aku try wat squatting..mmg bercinta abih..sakit mak ai..

hish, nak cantik kene seksa2 camnika??? kalu ikutkan rasa malas aku..lantak pila nak layan exercise2 ni sume sbb sume ni hanya memenatkan dan menyakitkan badan..tapi oleh kerana, aku dah teringin sgt nak kasik muat pants ralph lauren yg aku tgk cantik gile tu..aku cube jela buat yg terbaik nak kasik pants tu muat..dapat muat sekali seumur hidup lepas aku kuar mrsm pon jadikla..adeiii punyala teringinnya dia...

bab makan plak, skrg aku cume mengamalkan b/fast cereal setiap bagi dan hanya makan buah in between meals..aku seboleh mungkin nak elak crisp, coklat dan sbgnya..tapi smlm peti ais umah aku dah full ngan coke my darling punye plus jajan-crisp and coklat 2 papan..smlm sebenarnya aku cheating makan..sbb dah tergoda makan crisp anak aku, dark coklat, coke somi aku sket dan kacang pistachio..mmm nasib baik timbang pagi ni berat aku susut..kalu tak..arghhh sure aku lagi tensen...

hari ini, my darling akan bertolak ke mesia for urusan peribadi..i'm gonna miss u like crazy darling! sure bosan gile duduk umah sendiri2 walaupon dgn anak2 bila my big teddy takde..am sure, my darling enjoy himself kat mesia dgn food indulgence dan jumpa kawan2 dsb..Mungkin bila my darling takde aku leh concentrate and more focus ngan keje2 aku dan diet aku..aku mmg dah siap2 shopping smlm beli roti dan serba sedikit sayur2an dan buah2an..aku ingat spjg 1 week ni malam aku nak makan soup aje..aku ade jenguk macam2 resepi diet soup like tomato+carrot soup, brocolli+potato soup dan macam2 lagi..bile my darling takde..tak perlula aku nak masak berat2 sgt..lagi pon my children bukannya cerewet makan sgt2..paling2 dorang nak nasi putih, salmon, telur atau pon potatoes..Harap2 budak2 tu sume behave nicely masa daddy nggak ade..kalu idak bikin runsing mummy aje..pagi tadi as usual, my boy meragam sblm pi sekolah nangis2 nak rak..sabo ajela aku..sampai bile my boy nak berenti meragam tak menangis sblm pi sekolah aku pon tak tahu..hanya kesabaran saje kunci segalanya..kalu ikutkan rasa amarah aku..sng aje aku nak naik tangan atau nak carik rotan..beristigfar ajela jalan terbaik utk segalanya..harap2nya tuhan akan mengurniakan aku kesabaran yg tinggi dalam mengejar impian aku selama ini...

Doa aku, semoga my darling slmt pergi dan pulang..aku pon tak harap sgt my darling utk ingat kami anak beranak selalu..as life di mesia too hectic dan terlalu mengkhayalkan utk membuatkan sesiapa saje terlupa...Dr situ, mungkin kita sama2 dapat berfikir..adakah antara kita sebenar2nya saling memerlukan? atau adakah hidup itu indah tanpa pasangan kita di sisi?

No comments: