Monday, June 20, 2011

Pancake versus lempeng...

Bebudak nampaknya skrg tgh kemaruk nak makan lempeng aka pancake...kalu sebut lempeng mmg sah2le anak2 aku tak kenal..tapi, kalu sebut pancake...pasti2 sgtla bebudak tu kenal...setelah begitu lama bingit telinga dgr permintaan bebudak nak pancake...akhirnya smlm slps saje aku bangun tidur siang..dgn tak sempat nak gosok gigi..terus aku bukak lap top dan mencari resepi pan cake..kecoh aje bebudak ni..kalu bule nak suruh mommy bangun seawal yg mungkin sbb nak bawak ke sekolah pan cake siap muncung2kan mulut bila pancake takde di atas meja...begitu powernya kuasa anak2 ke atas parents sendiri...dan kita plak as a mommy manala sampai ati nak ngk mulut derang yg muncung sedepa..

Yg aku pasan sejak aku preggy anak ke-5, makin manja plak bebudak tu sume kat mommy dia...sib baik dapat pujian...dpt award 10* dr si Harris..kalu tak..mau taknya, langsung mogok si mak ..malas dah nak buat pancake lagi...silap2 hb..lepas ni...ade lagi permintaan2 lain...cthnya nak bawak donut plak ke sekolah nanti...

No comments: