Monday, June 13, 2011

Aku masih di opis..

Maghrib menjelang..pon, aku masih lg kat opis..last minute nak kene check keje yg nak kene submit esok kul 12 tgh. lucky enough aku tak yah nak kene pi KL tuk wat submission..sbb, aku tau sgt2 my honey mmg tak suka maupon setuju nak lepaskan aku meronggeng kat KL dr pagi sampai ke ptg dia nak balik dr keje...

Yet, perut aku rasa mcm pedih2..mebe sbb tghari td aku tak lunch properly..hanya makan maggi sebungkus setengah bersama2 telur dan juga makan cekelat n also asam..aku rasa..makan asam tula yg buatkan perut aku pedih gile..perghh...gastrikkah aku? air liur dirasakan begitu byk terkumpul di mulut..mebe, sbb effect dr perut yg berasa pedih...sudahnya, aku muntah maggi...arghhh, rasa lega betul bila muntah dah keluar..salah satu kalu aku nak cpt recover dr penyakit..gitulah kekdahnya..nak kene muntah dulu..baru sakit tu akan beransur pulih..masalahnya kkdg tu..walau nak muntah..aku tetap, mcm malas nak memuntahkan diri..sbb, tak suke dgn rasa discomfort bila sdg muntah..My honey plak sdg sibuk..langsung tak pasan, sang isteri dok muntah2 atau tak bermaya..dr tadi, aku dok mengeluh sakit perut...diingatkan aku nak pi buang air kecik...adeka gitu??? bila anak nak masuk 5, aku pon da mcm mula lali..kalu somi tak begitu nak amik port...samaada nak tahu keadaan kesihatan aku mahupon pergi check up mengandung sendiri2..gitula experience aku sejak preggy anak ke-5..mcm malas nak amik port kalu somi takde di sisi nak temankan kita check up maternity..silap2 hb..bini nak beranak pon..lom tentu somi ade di sisi..manjang jek..kalu aku tgh pantang melahirkan..my honey akan sentiasa bz...keluar pagi dan balik sampai ke jauh malam...mencari rezeki sesuap nasi utk anak2 dan isteri termasuk jugak bibik...mebe sbb aku pon dah mula redha...yg somi aku skrg bz...terpaksa rushing keje sana dan sini...dan seandainya aku perlu jadi sprt dia...aku sendiri belum tentu bole nak balancekan masa dgn keje dan jugak family...manjang jek aku ngk my honey tu bz...

As usual bila review keje org..ade je yg nampak tak perfect...atau akukah yg perfectionist? ntah, kkdg macam tak terjangkau dek akal..simple matters like spelling pon leh tersilap..atau mebe, derang wat keje sbb rushing dan nak cepat...kkdg, sampai kekdah menyampah nak kene repair kesilapan org...btw, my other assitant nampaknya aku lihat sudah semakin berubah...nampakla ade kerajinan nak kekomitednya sket..walaupon dia tetap seorang yg slow motion..nak pk lebih2 pon bule sesak kepala..janji keje beres walau tak secepat mana...

Keje kat sini..mcm2 aku belajar...lepas habis task ni...kenela mengadventurekan diri nak kene belajar sorftware account..tak pasal2 jek budak engineering nak kene buat account..nak kene belajar sendiri plaknye tuh! apa2pon, aku takdela takut sgt nak mengexplore...just hope everyhting goes smoothly as per plan...hopefully sblm aku melahirkan dlm early next year sumenya berada dlm kontrol dan juga genggaman..

Takat ni aku da ajar siap2 my new assistant the work as HR...so, aku takdela nak pening2 kepala sgt...kalu ade apa2 hal..i will send my messenger to resolve the problem...dan as usual..aku kenela kasik idea dan jugak idea2 bernas terlebih dahulu dan siap ty balik kat assistant aku dan minta dia explain semula apa yg aku da explain kat dia...sbb aku nak test pemahaman dia...yelah, susahla plak nanti..kalu assitant pi buat ajaran sesat kat pekerja2 dan juga kpd trainee2 di sini...kalu bule biar bagi my assistant knowledge cukup baek and fully equipped dgn ilmu2 HR di dada..barula, strong sket bila nak kene berdepan dgn peel2 pekerja yg bermcm ragamnya...

No comments: