Thursday, June 16, 2011

Menyiapkan keje

Ari ni aku masuk lambat ke opis..rasa mcm takde mood pon ye gak..at least aku da menyettlekan segala utang2 aku kpd 1) adik dan 2) bibik aku...aku dah siap2 send CV my younger bro to my honey and oso dan siapkan salary slip for bibik fr October, 09 to date..Tataula ape harapannya bibik aku nak sambung kontrak atau idak..tapi, my honey da gitau aku to make last counter offer of rm600 without bonus. untung betullakan bibik aku..sampai laki aku nak upkan ke rm600..walaupon keje takdela gempak mana..manjang jek lembap. tapi, sejak dua menjak ni..lepas aku belikan dia baju blouse yg cantik lagi up to date selain dr suar dan gaun...dia takdela lembap sgt bekerja mcm kura2. lagipon, aku pon da paham yg bibik aku tu da nak masuk 41..da tak larat..our strategy asal dia sambung kontrak setaun lagi pon jadila....sbb, maleh aku nak memiki2..nak ngambik2 org baru yg tentu lagi orgnye ok atau pon tak ok..

As usual...bibik aku mmg bangsa jenis tak pandai nak amik ati..da berabis duit dekat rm100 for the baju raya..takdela plak mulut tu nak say thank you ke ape...mebe, dia pon mcm nak ambil kisah dan tak kisah sbb almaklumla lagi 3 bulan nak say babai to this country. dan aku ngk...bibik aku dr hari ke hari makin gemuk...dan mmg itupon strategy aku...nak bagi dia lagi gemuk sblm dia balik ke indon...yelah, tak yahla org kepochi nak kata aku tak kasik dia makan..sedangkan da naik takat ni sampai 6-7 kgs tu pon rasa mcm tak bersyukur..dok kat mesia, siap leh makan ayam dan daging hari2..sedangkan kat indon..yg dia jumpa manjang ajek ikan masin..sbb tu aku tak begitu nak heran..kalu derang ni smcm jakun dan kalu bule nak mentekedara sakan bila nampak makanan bermcm2..in fact, aku pon tak kisah nak belikan dia roti canai every weekend..dgn syarat..minta tlgla sgt2 janganla ko lembap2 sgt buat keje...hoccay??

No comments: