Wednesday, December 09, 2009

bodoh atau mengada2 atau suka mengambil kesempatan????

Entah kenapa sejak ade maid ni..aku mudah je nak hangin..mudah je nak stress, mudah je nak marah2...ke aku ni yg smcm atau dia tu yg sebenar2nya yg semcm? Mmmmm, aku rasa...tak mungkinla aku yg semcm...Tapi, mmg dia tu yg smcm..mana taknya..kalu idak, tak mungkin mak mentua aku pon sama ikut stress mcm aku bila bibik aku duduk di rumah dia...Tak pasal2, now kepala aku sesak, sakit dan mcm org under pressure pon ade...Kalu ikutkan, elok je idup ni...tak de bibik, rumah tongkang karam..tapi, rasa bahagia..bibik ada, rumah bersih..tapi, sokmo sakit hati..silap2 bule jadi gile...huhuhhhuhuhu...

Especially bile dia tak wat keje yg aku suruh...atau tak dgr cakap aku..mmg menggeramkan dan makan dalam..rasa nak lempang pon adooo...sejak dr sebulan lalu..aku tau, bibik aku ni orgnya pandai manipulasi dan ambik kesempatan atas kebaikan aku..tu yg aku rasa mcm nak swing je kalu dia tu buat hal..huh! ganasnya aku??? Masalah aku skrg...bukan stkt anak2 aku je aku nak kene jaga..tapi, bibik aku plak aku nak kene pk sama...dah makan ke belum..dah mandi ke belum...dah siap keje ke belum...heeeeee..benci..benci..benci......
mana taknya, smlm dr pagi dia bangun sampai pukul 6 petang baru dia mandi..manala aku tak angin??? bangang betul! Haiiii, takkanla everyday aku nak cakap ngan dia..bibik mandi pukul sekian..sekian..makan pukul sekian..sekian...bodoh..bodoh..bodoh........................
tensennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn..

Yg paling meluat..dah aku pesan kat dia..cadar dia tu harus ditukar seminggu sekali...tapi, tak jugak dia buat2...asik je mulut aku ni kene cakap..hingga alkisahnya smlm, bila aku suruh dia tukar cadar..dia jawab..cadar tersebut tak ditukar sampai ke mlm sbb cadar tu belum sampai seminggu..tapi, bila laki aku tanya..berapa kali kebiasaannya bibik tukar cadar..dia jawab...tunggu ibu yg bilang..ni aku dah bilang..tak pulak2 si bangang ni pi tukar cadar tu???? Yg paling menyakitkan hati..almost all aspect pon tak bule buat keje...like simple task mcm goreng ayam pon fail....majikan manala tak weng! Umur dah 38...tapi, aku yg 32 tahun ni lebih jauh lebih reti dr bibik aku ni yg dah berusia..menci..menci..menciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii..Kiranya, bab2 masak ni...hatta yg sng2 pon bibik fail...kecuali kalu nak diharap goreng telur! Kkdg aku terfikir...apalah jadi kat anak2 dan laki aku kalu aku ni takde...mmmmmmmmmmm, mmg makan kedaila gamaknya!

Itu lom lagi mcm tergedik2 kalu laki kita ckp ngan dia...n mulala nak berkemas2 kalu laki kita ada...haiiii, ntahla...malas aku nak layan!

Hari ni plak dia cuci bilik air cincai2...tu lom kira menipu curi tulang tak cuci lantai! Pendek kata2 almost everyday mcm tak sah kalu aku ni tak naik suara atau tak marah2 ngan bibik aku..nak kata bibik aku tu bodoh..tak jugak dia tu bodoh...tapi, lebih kpd mengambil kesempatan!!

Yg paling buatkan aku sakit jiwa..bila dia tu bawak penyakit kutu kat anak2 aku sampai kutu tu merayap2 kat cadar..itu belum lagi termasuk masalah dia tu busuk sbb cuci baju cincai2 atau disebabkan malas rendam baju sendiri..bahananya, seantero rumah dan baju2 kami dok kene bau dia....heeeeeeeeeeeee....lama2 aku plak sewel berdepan ngan org mengong cam bibik aku nih! Sewel sbb asik je nak naik darah..dan marah2..

No comments: