Friday, November 20, 2009

Tak sedap hati..

Bila dah mulai kene datang opis daily..terasa mcm..alahai..alangkah baiknya kalu aku dapat berehat2 duduk di rumah dan punya sedikit masa senggang melayan kerenah anak2. Sungguh, aku akui, tak pernah aku merasa sng duduk meninggalkan putera2 dan puteriku tercinta di bawah jagaan bibik di rumah sementelah bibik aku yg suka menipu, kerja sambil lewa dan sering mengutamakan dirinya berbanding anak2 aku. Bukan sekali dua bibik begitu..tetapi, acapkali!

Pagi ini, aku bangun dgn harapan bibik akan menyiapkan kerja2 yg diberi..tapi, nampaknya byk pula cekadaknya..Katanya tangga bergoyangla, dia takut nak naik, alarm bebunyila..maka dia tak cuci berandah..rasa mcm nak maki aje bibik aku ni dlm hati dgn perkataan *PEMALAS*. Rumah aku pon dia kemas so-so. Baju pon takde plak aku nampak dia cuci lagi..Sefaham aku, seluruh rumah except bilik dan toilet aku dia boleh kemas dalam jangka masa pukul 7 a.m. Smmgnya bibik aku ni kalu diberi peluang terlalu byk masa senggang dia akan bermalas2an! Nak2 kalu dia tu ditinggal di rumah sendirian..lagi, pemalasnya Ya Ampun! Terus-terang aku dah malas nak gaduh2 dan marah2 dgn bibik. Tapi, nampaknya, kalu sehari mulut aku ni tak naik sore ngan dia..mcm tak sah pulak kekdahnya! Bayangkanla..baki mee yg semalam Alyssa makan..bule masih terletak di situ tanpa dibuat apa2. Kalu begini gayanya bibik bekerja..aku takkan teragak2 nak potong gaji bibik!

No comments: