Tuesday, November 17, 2009

Boss of my own company

Akhirnya aku dapat merasakan kerjaya yg sesuai utk diri aku...lebih kepada bahagian korporat yg membolehkan kita dressing up..do follow up with our supporting staff, documentation, business discussion(yg ni aku still in process of learning certain vocubs yg synonym in our industry), educate people by giving them a trainning/ sharing our knowledge, communicate with people and clients. Pendek kata, apa yg aku tuliskan tadi memang bersangkut paut with my career interest.

Keje2 yg perlu diavoid:
-keje2 site
-keje di plant(kalu lama sgt aku tak minat sbb kene berpanas2)
-keje2 yg kene marah2 org yg tak ada otak(cthnya mcm kat kilang...atau bibik aku sendiri..sbb aku ni cepat stress bila aku marah
-keje2 di environment yg tidak sihat..umpanya yg ramai melayu yg sprt org di bawah tempurung/ atau manusia2 yg terlalu naive ataupon yg sket2 mengulo umpanya the supporting staff yg langsung have no respect to their superior... dgn suasana dan even design opis yg tidak bercirikan korporat..like ala2 conservative gitu
-keje kilang yg ala2 mcm budak sekolah yg kene berbaris while attending assembly dan membaca ikrar di pagi hari
-keje2 berat sprt dalam kilang umpamanya kene repair mesin atau prepare chemical dlm environment yg panas..
-keje2 yg kene aku travel mcm org gila..sekejap ke utara dan kejap ke selatan sambil kepala otak aku tetap kene jalan dan berpk camne nak selesaikan problem keje di opis
-keje2 yg mana aku memerlukan to stay back hanya utk sembang2 kosong..sdgnkan badan dan otak aku da naik letih...
-keje2 yg tak tentu hala hingga aku kene bangun seawal 5.30 pagi nak kene amik clients kat hotel di tgh2 jam di kota..

Kesimpulannya-aku lebih sukakan kerja setempat yg still keep myself tak comot. Yg tak panas dan terlalu menggunakan physical. Yg stay setempat ttp adakalanya occasionally memerlukan aku ke sana ke mari...Sng citer keje2 opis yg lebih relevant dgn bidang yg aku pernah pelajari. Atau menjadi planner utk memastikan everyting is flowing smoothly as what have been scheduled.

No comments: