Monday, September 15, 2008

Aku gembira..

Diam tak diam hari ni dah masuk 15hb..My boy dah mula settle fr schooling. Kalu dulu mesti meragam ya amat..sampai aku pon tak larat nak battling..skrg ni alhamdulillah dia dah berubah sedikit demi sedikit...Dah mula nak enjoy skool...dah mula tak liat sgt nak celik mata nak bangkit pagi nak pi skool..Aku bagitau dia, later back in Mesia..dia akan ke skool and need to learn to be independent, because mommy can be there to accompany him to canteen or even to see him learning in class. Susah juga kalu dapat anak manja ni..Aku rasa, benda2 ni sume bergantung kepada his social development...Sbb tu juga ade org tak kisah nak joinkan anak ke mana2 skool gathering supaya to boost up their children confidence and level of maturity.

Pagi tadi, lepas breakfast kat rumah..aku sempat pergi awal sedikit utk join skool breakfast club..mula2 tu dia mcm refuse juga...tapi, lama2 kelamaan baru dia nak settle dan nak minta makan itu dan ini..Komen dia...

'I like the butter in here. Why our butter is not that delicious as it is at school?'

Aku just pause..Whateverla, my boy as long as it makes you happy, mommy will be happy for you too. For this semester, aku no longer make his lunch pack..Instead, he will have his school dinner at shool. Have to pay some pounds of course..but then, if this is what I can do to make him change..., why not?? Bila aku ty dia, adakah dia nak join breakfast club lagi utk hari2 yg lain..dia jawab YES..so, aku just bagitau dia yg it is important for him to sleep and get up early in the next morning...Pendapat aku, utk mendisplinkan anak..kita sendiri as a parent pon kene sama displin dan kene bagi a lot of encouragement pada anak2..di samping tu, kene selalu bagi kata2 perangsang dan ingatan to our kids, why is it important for us to do this and that...not simply just saying...ohhh you kids have to this and this without giving them any specific reason...

No comments: