Tuesday, September 16, 2008

Aku sunyi..

Tiba2 aku rasa sprt kesunyian...sunyi sbb aku tak ramai kawan kat sini...maksud aku kawan rapatla atau kawan sorak2 mcm kat university dulu2..Byk masa terpaksa control ayu bila berbual sbb takut2 menyentuh sensitivity seseorang...kkdg tu rasa bosan juga...lagipon, aku faham sgt2, kenapa aku tak terpilih dalam kelompok dorang..sbbnya sama ada aku yg tak rajin nak mengkelompokkan diri aku dgn mereka atau pon mereka yg segan dgn aku sbbkan status..Status maksud aku..sbb aku datang ke mari...sambil study sambil tu accompany my darling bekerja..Kalu ikut serba-serbi, mmg life kamu jauh lebih selesa berbanding kawan2 di sini...tak perlu makan terlalu bersekat, tak perlu nak share rumah dgn org dan tidak juga terlalu bergantung kpd org...Adela juga sorang dua kawan2 aku yg serasi..itu pon kebetulan org2 yg aku kenal mmg dtg dr area Selangor atau KL...Yg lain2 tu, byknya area utara, mungkin sbb tu juga susah sket aku nak masuk line. Kkdg tu, tiba2 je dlm borak2, mula2 tu cakap melayu-selangor atau KL...kalih2 terus jadi bahasa utara dorang. Bila dorang dah speaking bahasa dorang mulala aku terasa asing...Kkdg aku fikir, arghhh, bukannya mati pon kalu tak ada kawan..cume, kkdg cume terasa aje kesunyiannya...

Takat ni kawan yg aku mcm ok2 sket, adalah sorang akak tu..nama dia Kak R...buat PhD kat sini anak 4...orgnya pon tak byk cakap sgt...nampak gayanya bule simpan rahsia..cuma, somi dia sajela yg aku ngk byk cakap orgnya..My darling pon nampak mcm bule ngam dgn somi Kak R...sbb dulu Abg B, mmg bisnes sendiri..kalu bercerita pon..mmg figure $$$..Mungkin juga, ada org di sini yg tak suka cara Abg B bercerita...mcm seolah...le eleh..ala2 gempak je Abg B ni..By the way, aku dan my darling orgnya pon jenis tak kisah...takat borak projek juta2 lemon2 tu mmg besa sgt2la utk org keje private or bisnes sendiri..so, kita sbg pendengar...apa pulak nak kisah..lagipon, itukan rezeki masing2...sama jugak mcm aku tumpang gembira kalu kawan2 aku dah cecah gaji puluhan ribu...walaupon gaji aku nanti takat so-so saje berbanding mereka..Pada aku, aku sudah cukup dgn apa yg aku ada...Lagipon, my darling is doing well too in his career...Biarla dia yg be the breadwinner..dan aku skdr supporting saje atau kerja skdr suka2 utk melepaskan kebosanan terlampau aku sambil to find way to socialize with people..Kiranya, dlm byk2 family kat sini...Biasa family Kak R yg paling murah rezeki...Kami pon tak kisah nak jamu dorang dgn makan mcm2...atau dapat buah tgn dr kami pon mcm2 juga..

Si Gin-kira ni kawan aku yg aku bebas sket nak borak2..Besanya aku tak kisah nak x-change idea dgn dia...like citer pasal skooling anak, nak organize rumahtangga, shopping designer stuff..and so on..Baru2 ni, kami dua dok bz nak beli kebaya...Cume dia dah decide lebih awal nak beli kebaya nyonya di kebayas..dan aku plak prefer alternative murah sket di Kedai si Shah..sbb ni kira my 1st attempt...so, takut nak beli yg mahal2..takut aku tak berapa serasi..karang aku maleh nak pakai...


Aha dan Eez, org2 baru sampai di sini...Setahu aku, Aha bukannya org yg jenis cepat terasa...sbbnya, dah adik beradik pon suma ada 6 org lelaki dan dia seorang perempuan...Asal org Pahang tapi menetap di KL...Biasa aku ctc dia pon sbb nak ty resepi..sbb dia tu punyala masya-allah rajin masak...kira macam dia tu antara my salvage cooking Godmotherla...

Yg si Eez plak, aku takdela constraint sgt nak borak...sbb dia pon dah terbiasa dgn cerita2 yg aku dah terbiasa...Dia pon anak bukan calang2 org...so, kalu citer figure sampai ribu-raban segala...should be dia tu takdela nak fikir apa2..nak kata aku ni bercerita hebat mcm ala2 org kaya..
Si Eez pon orgnya rajin memasak..besa kalu kal dia pon..bukan tanya apa2..tapi, dok ty tips2 masakan...nampak sgtla aku ni mmg kaki makan..hahahhaha...

No comments: