Sunday, September 14, 2008

Cooking craving

Sejak dua menjak ni aku mcm kemaruk mencuba pelbagai resepi. Mungkin juga sbb aku skrg sdg berbadan dua...atau aku gembira tgk org puas hati dapat merasa air tangan aku.

Hari ini, aku masak lemon roasted chicken, chicken chop with bbq and black pepper sauce plus mashed potato..letih betul badan ni dibuatnya. Dahla malam tadinya berjaga dok packing barang2. Ini semua gara2 my darling aku yg tiba2 buat plan nak balik Mesia secara mendadak..Satu barang cookware pon aku tak beli waktu summer sale lepas sbb ingatkan akan still stay di sini till end of next year...tapi, tup2, ntah macamana hati my darling berubah tanpa dapat dikompromi lagi. Aku skdr pasrah. Sekiranya, ini adalah jalan terbaik yg Tuhan rasa utk aku dan my darling lalui, aku akan belajar utk menerimanya dgn tabah dan redha.

Actually, aku tumpang gembira my darling dapat diterima masuk kerja baru di tanahair...tapi, dlm masa yg sama hati aku bergundah gulana...sbb mungkin terpaksa berjauhan dgn my darling dan anak2 utk barang seketika, nak2 plak aku kini sdg berbadan dua. Terasa sprt bagai satu beban di kepala...walaupon, aku dah cube utk memujuk utk my darling utk still stay di sini until end of november sbg alasan kami tidak balik ke tanahair dgn suasana terkocoh2 mcm skrg...tak habis rehat, tak habis berjalan dan sekurangnya2, kalu my darling dan anak2 balik mesia hingga nov, pendekla juga masanya utk diri ini terasa terseksa berjauhan dgn mereka...tambah2 skrg, dlm keadaan aku yg fragile..kehadiran suami dan permata hati di sisi merupakan antara pembina kekuatan dlm diri..Ntahla, kata Wahi, dalam saat skrg..hanya diri aku yg dapat membantu diri aku sendiri..

No comments: