Tuesday, March 11, 2008

Happy Besday my boy!

Esok merupakan ulang tahun my boy yg ke-5..arghhh cepatnya masa berlalu...diam tak diam..dah hampir sebuulan setengah kami dah balik semula ke sini? Hasilnya??? Mmmm aku masih tak siap2 tulis satu chapter ni...byk bende nak kene buat dan dikorek2 dan diadjust2 maupon yg ditulis2..elok plak sejak dua menjak ni aku tak sedap badan..rase mcm sengal2 seluruh badan...asik tidur manjang...tergendala barang 3-4 hari aku tak usik kerja PhD aku ni...ade satu malam tu, aku dah tersilap strategy tak bule nak tidur malam...sampai kesudah..esok paginya pukul 8.15 pagi baru aku bule lelapkan mata...

So, hari ini, aku menguatkan smgt..cube dan mencuba mengorek segala2 yg bule dikorek...sekali-sekala terasa kegatalan di lubang telinga aku..mmg azalinya kalu aku stay up lewat aku akan rasa gatal2 kat telinga...mcm yg zaman aku degree dulu...anak2 pon my darling dah uruskan..sekali-sekala aku berbunyi..cepat juga my darling buat action..sbb kalu ikutkan aku dah sacrifice siang hari tak hantar my girl kepada sesiapa..ntah...bukan masalah sayang duit tak mahu hantar anak ke nursery atau org lain jagakan..tapi, aku rasakan sprt lagi puas dapat menjaga my girl dgn tangan aku sendiri...elok plak my girl skrg kurang juga kerenahnya..dan selalu juga bangkit lewat pagi...kkdg tu dekat pukul 12 baru nak bangun....paling2 pon dia bz dgn mainan barunya kitchen little tikes, stroller mama n papas n dolly...mmg aku nampak dia absorb sungguh dgn mainan2 tu..aku siap ajarkan my children lagu lullaby dan rock a bye baby..so, skrg, my girl dan pandai tiru2...mendodoikan baby...dan nyanyikan lagu lullaby utk dolly dia..sekurang2nya beberapa jam dalam my girl tido atau dia sdg bz bermain, aku cube curi2 masa menjenguk apa2 yg patut walaupon kkdg tu sebenarnya mmg tak sempat..apatah lagi..kkdg aku sendiri dah mengantuk mcm nak sambung tidur disbbkan malam harinya aku dah stay up lewat malam..

Salah satu strategynya adelah..aku tidur awal dan bangkit awal..so, sms semua org sdg nyenyak tidur bulela aku buat kerja2 aku..tapi, masih lagi stkt ini tidak dapat aku terlaksanakan..Since aku prefer buat kerja waktu malam..makanan my girl di siang hari plak..sememangnya sempoi...biasa breakfast aku akan feed her cereal..dan tgharinya dia akan makan makanan smlm...

Aku pon kkdg macam serabut, sbb tiba2 plak pak cik belakang rumah aku ajak pi jalan2 Holland semula 19hb ni..arghhh keje aku tak siap lagi..lagi mau diajak jalan2..kalu ikutkan bukannya aku tak teringin...mmg sgt2 teringin...tapi, disebabkan aku sendiri pon tgh membuntal skrg ni..maka, keinginan nak jalan2 tu kurang sedikitla kalu aku ni slim-melim..sbb kalu aku buntal, sah2 aje gamba aku tu akan nampak chubby..dan tak cantik pastinya...yg paling tak best..mamat laser pon nak join dalam cuti2 Holland tu..mesti dorang tak habis2 nak interview aku..dan shot gun aku..ty bila aku nak habis..soalan yg cukup2 synonym utk aku sejak 1-2 tahun ni..

Dalam tak sihat2 dan bz2 aku..sempat jugak aku masak nasi ayam dan pesan my darling utk belikan my boy kek dan sweets utk my boy celebrate besday dia yg ke-5 dgn kengkawan..almaklumla..aku sendiri tak punya masa nak masak kek bagai..itu dan ini...very time consuming walaupon sume bahan2 dah ada kat rumah...I just not in the mood to do so..Tunggula, aku dah aman damai sket..ini satu chapter pon tak lepas2..mcmana plak aku nak happy???? Aku kalu bule nak aim, modelling aku siap by end of this mth...at least mid april..and by end of april settle lagi satu chapter..kendian, may another chapter..and then, complete...siap 1st draft aku secara keseluruhannya...Harap2nya sume berjalan dgn lancar..sbb aku pon dah malas nak hold benda ni lama2..rasa dah tak sabar nak duduk goyang2 kaki, sambil buat kerja rumah, memasak dan jaga anak2 kat rumah...yg paling best sekali, dapat tido nyenyak di malam hari tanpa pk barang2 phd aku ni...

No comments: