Tuesday, October 10, 2006

My children chicken pasta

Fuh..baru selesai masakkan kuah chicken pasta utk my children. Baru lani dapat berehat..asik bz aje..tataula my girl suke ke tak makan chicken pasta tu..tadi aku dah bekukan dapatla 1 1/2 papan ice cube. Harap2nya dia suke. Last time, aku buatkan dia cube vegetables+ikan bilis..nampaknya dia kurang suke..tataula kalu ikan bilis tu dah ade bau2 ammonia ke ape..tapi aku bau2 ok je..baru2 ni ade juga aku tgk resepi vegetable+tuna..tapi aku plak takut2 nak buat..takut2 my girl tak suke..

As for my boy takdela masalah mana. Terlanjur aku terdefrost chicken breast smlm, terpaksala aku merajinkan diri memasak ayam tersebut. Stok rice cube my girl pon dah nak habis..aku dah siap buatkan satu periuk kecil..cukupla tu kot rice cube for stok 2 weeks. Sejak akhir2 ni my girl dah mulai bertambah apetite..so, instead of dia makan 3 cube vegetables+1 cube rice..dia dah nak makan tambah 1 cube rice..cume yang aku tak sabar kkdg bila my girl makan dia suke menyembur2..agaknya dia fikir bende tu sprt gurauan kot..

t/hari tadi my boy makan potato and corn lagi..bile aku tanya dia esok dia nak makan ape? still menu yang sama yang dia minta. Kalu ikutkan my boy tu tak kisah nak repeat makanan yang sama..tapi kita ni plak yang pemberi makanan yang rase bosan dan kasihan plak..mm harap2 dia tak tantrum esok kalu aku kasik dia makan pasta tu..

esok my girl pi nursery afternoon session. Doa2 tak hujanla..kalu tak masak aku nak antar budak2 dgn keadaan hujan2..Bile menhantar anak2 dalam keadaan hujan terasa betapa perihnya kehidupan di rantauan yang hanya aku dan family tanpa bantuan sesiapa..rase nak mengalir air mata aku menghadapi dugaan sprt ini. Bayangkanla kalu hari hujan, aku terpaksa terkocoh2 nak keluar dan masukkan stroller sblm dan sesudah hantar my boy ke skool state. My girl plak semakin berisi, mmg kalu nak harap tangan sebelah aku nak mengendong dia ni, mmg kkdg tak tertanggung kudrat aku ini..itu belum lagi nak melayan kerenah my boy yang mahukan layanan yang sama seperti adiknya..sejak beberapa bulan lalu, my boy demand aku angkat, masuk dan bawak dia keluar dari carseat..berat dia saje dah 13kgs..mmg kene bersiap sediala otot2 aku ni nak mengangkat anak2 aku ni..ini baru citer bab anak2, belum lagi urusan rumah, dan makan minum.

Mujur my darling ade membantu..kalu tak, mmg dah collapse aku nak menghadapi kesemua ini seorang diri...Semoga aku tabah menghadapi suasana baru ini dgn kekuatan dan keazaman yan tinggi.

No comments: