Monday, October 09, 2006

memenatkan..

saturday-my girl dah mulai pandai merangkak dgn betul..dia nampak lebih ceria dari sebelumnya dan dah pandai bergurau dgn abgnya..kami keluar berjalan2 ke ladang apple and raspberry...

********************************************

Jam menunjukkan pukul 1 pagi..kepala aku dah mulai pusing..siang tadi aku tak larat nak concentrate study sgt..ak keletihan as my girl malam smlmnya meragam tak mahu tidur..tersengguk2 aku menyusukan my girl sambil duduk..life getting harder di sini..challenging to be faced forward. Kalu my darling tak ringan tulang..mmg dah sah2 aku semput melepek dan satu kerja aku tak bule nak buat. T/hari aku take nap brg 1/2 jam, just nak hilangkan penat. Elok plak my girl hari ni stay home sehari suntuk cume my boy saje yang ke school. Masa aku carry my girl tuk antar my boy ke nursery pon aku rase cam dah nak pancit..lenguh tangan aku carry my girl yang aku rase dah 8kgs berat dia..life a bit chaos buat sementara waktu..almaklumla my boy dah stat sekolah gomen..dah dapat satu keje extra utk aku nak menghantar and pick up my boy dr skool. Nasib baik dia dah kurang ragam utk makan..nampakla montel sket pipi my boy skrg..aku selalu pegang rib dia..aku katakan kepadanya how slim he is..sbb tu dia kene makan tuk kembali berisi..Jadual latest kami..

8.00-jagakan my boy, gosok gigi, cuci muka dan tukar baju dia and change my girl's nappy
8.20-my boy b/fast before ke skool
8.30-bawa anak2 pi skool gomen
8.50-say babai for my boy and tell him kami akan pick up dia kul 11.45 nanti
9.10-aku sampai umah dgn my girl..cume kalu my girl skool pagi..freela sket buat aku..Otherwise
9.30-my girls b/fast
9.45-11.25-my free time to look into my work
11.30-going out to pick up my boy fr gomen skool
11.50-12.10 -aku sampai umah
12.15-12.40-bagi makan my both children..
12.40-1.10-aku tido jap..tapi kkdg tu pon takleh nak lelap
1.15-1.20-aku pi semayang zuhur
1.25-aku antar budak2 tu pi skool private
1.35-5.00-aku sampai umah wat keje aku semula
5.20-aku masak utk buka posa
6.15-my girl time for dinner..so dia tak kaco aku makan mase aku nak buke
6.30-our dinner time/iftar..sume org makan tang ni kecuali undang2 baru, my girl just tgk kami makan as dia dah kenyang dulu..
7.00-my boy and my darling time to mandi
7.25-8.30-kami solat maghrib dan isyak sama2
8.45-our children sleeping time-time tuk baca buku dan my girl masuk crib
9.30-10.00-our quality husband and wife time
10.30-11.00-kami zzzzz
5.00 pagi-bangkit tuk sahur..

weekend aktiviti:
gosok baju keje my darling-once in 2 weeks
prepare makanan my girl-once in 2 weeks

Hari ini my girl, makan apple puree+rice for b/fast..tak sangka plak dia happy dgn menu tu..dalam sibuk2 dan tak2 larat aku ni..aku rase life kami dah gradually a bit organized di sini..kalu ikutkan mmg aku kepenatan..tapi terpaksa kuatkan smgt sbb mmg takde sape yang bule tlg diri kita melainkan diri kita sendiri..selepas solat jemaah maghrib, aku dah kuyu..my darling pon agaknya kasihan tgk her beloved wife..ditambah lagi period aku yang lambat datang..menambahkan kerunsingan..so far aku test mmg negative..mungkin sbb perubahan hormon dan aku terlalu penat membuatkan period aku lambat...

Kalu dah life bz cenggini mmg takde chancela aku nak gemuk2 sgt..lagi2 kalu kene stay up, hidup dah jadi cam zombie..camne aku nak buat lagi..kalu dah siang aku takleh concentrate sbb kerana penat..terpaksala aku berjaga malam bilamana my darling ada utk jenguk2an anak2..aku lihat my darling pon dah mulai rapat dgn anak2..my son dah bule tido tanpa aku walaupon terpaksa nangis2 dulu..but at least dia nampakla perubahan dia leh tido tanpa aku..tadi aku timbang pon dah susut ke 51.5-52kgs..aku ingat nak try dapatkan 50kgs..bukan ape persiapan balik mesia..mmg konfem aku sng2 nak tambah berat lagi 2-3kgs..

Aku just cant imagine if at this stage dalam masa aku bz, dalam umah aku ade org ketiga e.g maid...dalam aku bz mesti serba sedikit layanan utk my darling tak dapat aku nak tumpukan 100%..dan lagi melecehkan kalu org ketiga itu pula mengambil kesempatan di atas kesibukan aku ini sprt menangguk dia air keruh..mmg sungguh tak sanggup! Biar saje aku penat di sini tanpa pembantu..yang pastinya aku puas dgn hasilnya..tak juga aku melatah hidup tanpa pembantu..rumah aku tetap teratur dan keluarga aku masih lagi bule menikmati makanan pelik2 dan enak2..my girl siap aku kasik makan makanan pelbagai, yang lebih nutritious and original dr aku beli kat kedai..sama juge utk my boy, skrg dah kurang miss makan sprt yang sebelum2nya..

Baru2 ni aku tukar pattern schooling private my boy ke 5 half day session per week...biar dia puas duduk di sekolah dan tak buat peel pelik2 lagi di dalam rumah..so, aku pon kurang sakit kepala..cume lani bile my girl dah mulai membesar dia plak dah pandai demand dan nak selalu dipegang...

No comments: