Wednesday, January 20, 2010

20 days....

It was about 20 days..I havent written in my blog..ntah ape yg bznya..Tapi, antara faktor aku tak menulis adalah disebabkan oleh...internet di rumah yg hampir 10 hari kaput..

Kalu dihitung2..dah hampir 3 bulan si N kerja dgn aku...dgn graphnya yg naik turun...sekejap ok..sekejap tak ok...dan almost 2 weeks juga si N dihantar ke rumah my mil disebabkan aku pon dah tak larat nak menghadap rope dia dan asik stress spjg dia bekerja dgn aku..i found that this way, relief my stress a bit..and in fact aku dah mulai getting used utk naik suara dan menegur dia setiap hari..until up the point..i just dont mind if i dont have bibik..coz her existence in my life is not only makes things better but even chaos...

Terus-terang aku pasrah..and it makes me getting stronger and firm..especially, when I came to know that she was not eating the food that I asked her to take...Saje kot maid2 kat rumah mentua aku nak exaggerate..seolah2 mcm nak bagitau org yg aku tak nak kasik dia makan...mmmm...aku tak sure camne dia bule dpt idea cenggitu..sebab setahu aku..dia ni manusia yg tak tahu nak menolak makanan...bila dia sebut...takut termakan makanan anak2 aku...aku rasa mcm..eh?? dunia nak kiamatke?? dia tak pernah sepelik ini melainkan ade org lain yg ajarkan..so, di pagi hari lagi...aku dah provoke dia siap2...tanya dia cukup2..nape dia tak mo makanan yg aku kasik...dan jawapan dia mmg bermcm2...I was asking her the reason why she was doing it...was there any specific reason other than she's trying to make people think badly about me sbg anak menantu yg kejam...siap, aku gitau dia lagi...kalu dia buat fitnah pasal aku kat sana sampai buat gaduh...silala tanggung dosa tu sendiri...aku pon dah tak kuasa nak layan kerenah mana2 bibik yg suka bermuka2...

No comments: