Wednesday, July 11, 2007

Menten jgn tak menten..

Hari ini aku tak berapa lalu nak makan..bangkit pon terlewat disebabkan cuaca sejuk yg menyenyakkan lagi org nak tidur..my boy pon tak ke skool, gara2 bangkit lambat dan kendian lak dalam aku sibuk2, my girl plak poo-poo..so, lagi membantutkan aku nak hantar my boy ke skool as jam dah menunjukkan pukul 10 pagi..Pagi ni sms kami ke pos opis my boy bertanya..

my boy:'mommy, why dont we go to school today?'
mommy:'because u woke up late this morning'

Dalam hati aku berkata..pandai plak dia dah tanya kenapa dia tak ke sekolah..sedangkan almost everyday dia menangis bila kami mandikan supaya dia segar bile sampai sekolah..

My darling lagi kelam-kabut sbb skrg rumah aku cume hanya ade satu kunci..jadi, apa2 mesti dia kene tunggu aku dulu sblm pergi kerja kalu tidak nanti rumah tak terkunci pula..Balik dr post opis slps dgn selamatnya send my darling's hsmp application form, turun dr kereta, my girl dah tak terkawal nak berjalan ke sana ke mari..bisa berdebar jantung mommynya ini..mana taknya, kalu terus my girl lari kene ke tgh jalan, sng2 aje kenderaan nak hit my girl..So, aku masukkan my girl dulu ke dalam rumah sementara si abg kecoh2 nakkan lego dia..

Kkdg aku hairan dgn anak2 aku.., mainan yg aku ingat nak sedekahkan kat org.., mainan tu jugak yg dorang dok sibuk2 nak buat mainan..So, aku masukkan semula mainan stacker yg pada mulanya aku nak donate tu utk my girl dan my boy buat main..nampak perkembangan iq my girl..dia dah mula belajar stacking..my boy plak, aku tgk makin kreatif dia main lego..macam2 bentuk dia buat..dr seingat aku kecik2 dulu, dia buat binatang lion ke hapa katanya from lego hinggala skrg sekejap2 dia bina tembak, camera, dinosour dan macam2 lagi..cume, aku je kurang sensitif nak amik gamba segala bentuk lego yg boy dah bina..sepemerhatian aku, dalam byk2 mainan, lego nila yg my boy langsung tak bosan tak nak main..pada permulaannya, mmgla aku marah2 juga, especially bila terpijak lego yg bersepah2 my boy kerjakan 2.5 tahun yg lalu..tapi, skrg aku macam dah tak kisah sgt..kalu terpijak lego2 tu, sakit sedikit pon..aku kurang sket nak temper..bile aku temper, aku masih ingat lagi my darling gelak2kan aku sbb mengaduh kesakitan demi nak let my boy cerdik nak main lego..tapi, pada aku alhamdulillah, buat masa ini, kesakitan aku tu seolah2 terbayar..

Hari ini dalam kul 10.30 a.m, h/bag baru aku sampai..punyela seronok terlompat2 dan terjerit2 aku dibuatnya..sampai my boy bertanya..'what happened to u mommy?' ..dan2 tu jugak aku dah pindahkan segala macam brgn aku dr h/bag guess aku ke h/bag baru aku..hahahhaha..mmg kualiti tu takkan sama, h/bag guess aku dgn h/bag baru yg aku ade..pi post opis, aku melaram pakai h/bag baru aku...tak kirala kalu org post opis tu nak kutuk aku macam2..

Jumaat ni, mungkin kami confirm pi swimming..rasa tak sabar2 pon ade..sbb dah lama aku tak main air..malas nak exercise sgt..so, alternative utk org pemalas sprt aku adalah dgn pergi berenang..Harapnya aku bule tahan makan utk hari ini hingga ke jumaat..kalu tak sng sgt perut tu nak nampak buncit..tak fasal2 kene gelak mahu pon kutuk dgn kawan2..

My girl hari ni pon duduk di rumah..skrg ni pon my girl sdg tidur sejak berjaga dr pukul 8.30 a.m..aku seboleh mungkin nak belajar buat kerja dgn anak2..next week my baby sitter aku tak de..aku rase, buat masa ni alhamdulillah, bule handle budak2 tu..mungkin lama-kelamaan nanti aku akan jadi alah bisa tegal biasa..

Sejak, my darling balik mesia..aku lihat dia semakin fatherly..ade inisiatif dgn konsistennya nak mandikan my boy pagi2..dan during dinner time, my boy lagi prefer his daddy to feed him..berkat air tangan my darling..my boy aku tgk nampak sedikit berisi..tghari tadi pon, my boy ade keinginan nak makan..walaupon sedikit..roti celur telur..
Latest weight update-bangkit pagi berat aku still menten 53kgs..

No comments: