Sunday, July 01, 2007

Kawan datang..

Hari ini kawan aku dr London mai datang bermalam di rumah sehari..seronok juga berbual2 adela dekat2 11.30 malam..dr tengahari dia sampai di rumah aku..ade saje aktiviti dan makanan dan minuman yg aku hidangkan..mmg rezeki makan mewah betul kawan aku di rumah aku kali ini..Mana taknya for lunch aku servekan dia chicken wing lada hitam, tuk dinner sea bass steam dan sempat juga aku buatkan dia strawberry&banana yogurt drink tuk dia..Takpela, lagipon dia byk menolong aku, seingat aku siap poskan keropok dan booklet diet/exercise from London utk aku..jadi, apa salahnya aku berbuat baik utk dia kali ini..t/hari tadi sblm balik aku sempat bawak dia ke town..terus-terang aku admire dgn my fren ni..tabah dalam menghadapi ujian hidup, berjauhan dgn suami dan anak utk cita2 dan masa depan demi menggembirakan hati si somi..yg seronoknya, my fren ni jenis mengikuti fesyen, so adela sikit2 yg aku belajar dr dia how to dress properly..aku tahu minah ni mmg suka bergaya and beauty concious orgnya..but, pada aku bende2 ni sume tak salah, kalu apa yg kita buat ini utk kesihatan dan kesejahteraan hidup kita di masa depan..

Anyway, smlm aku tak exercise..segan dgn kawan aku..segan nak exercise beriya depan tetamu..so, smlm aku kontrol cun ajela depan tetamu..terus-terang mmg aku sibuk sket bila ade org datang..but, at least aku ada kawan utk mengisi kebosanan..

Pagi tadi aku timbang, to my suprise..aku dah susut ke 53kgs..aku tataula sampai bile dia bule menten..tapi sasaran aku kalu bule nak 50kgs..bila dah capai 50kgs..aku still kene mentenkan exercise to see any different from exercise tuk fitkan bdn aku yg dah already kembang sana sini..part yg paling mencabar..sudah pastinya tang punggung, perut dan peha yg aku masih usahakan hingga skrg..

Petang tadi, aku masak soup jenis lain..aku rase mungkin pertama kali, ala2 kuah dhal aku menjadi..kalu tidak asik ntah ape2 rase kuah dhal aku..ini pon sume by coicident aje, ntah soup aku rase dia macam kuah dhal pula..but, for today..aku mmg kantoi diet sbb for lunch aku makan McD...

My summary:-

B/fast-sebiji oren
Lunch-burger fish o fillet+fries
Dinner-Dhal soup+1 kpg roti
Snack-2 ketul plain coklat

Si my boy, bila daddynya tak ada..pandai pula sebut2 'I miss my daddy'. Hati ibu mana yg tak tersentuh..di kala dia bermain2, teringatkan daddynya pula..my girl masih macam biasa..tahu happy saje..yg aku perasan hari ini my girl dah ade 2 vocub baru..'nah&pak(campak)'. My boy ntah ape mimpi hari ini dah pandai merapu cakap

my boy:'mommy i want to marry u'
me:'where did u learn that?'-sambil ketawa besar dan my boy mula tersipu2..kemudian aku explain kat dia..'i am ur mommy, so u cant marry me'
my boy:'i want to marry u with daddy'

Hai, mana pula my boy belajar sebut kawen2 ni..agaknya kat skool belajar kawen2..hari ini dia story kat aku yg kat skool ade cat walking outside..the cat is very cute..byk juga vocub my boy skrg sejak rajin masuk skool. Tadi, sms kami bershopping, my boy siap suggest to buy my girl dolly..siap ajar aku in english sentece yg org selalu guna bila main anak patung..'dolly on bed' katanya..Tergeletik plak aku dgr dia cerita macam tu..kalu ikutkan my boy ni tidakla sgt fasih bercakap..tapi, sekurang2nya aku sbg ibu fahamla dgn bahasa my boy yg mungkin org lain tak dapat nak tangkap dan faham...Sprt biasa kalu ke town mesti aku kene pow mc D ngan my boy..selain tu, aku just shopping baju&sandal my girl. Sementara tuk my boy, aku belikan dia selipar dan topi power rangers..umur2 my boy ni mmg taksub betul dgn power rangers..but, at least my boy ni considerate juga..bile dah dapat selipar dan topi..dia dah tak mo aku belikan dia sandal clark lagi..aku beriya nak belikan sandal clark ni pon fasal tgh sale kat sini..nak siap2 beli utk bawa balik ke mesia nanti..sandal my girl yg aku dah lama2 usha tu pon dah tinggal rega £12 je dia jual..so, mmg aku tak tunggu lama2, aku sambar ajela kali ini..lagipon, my girl mmg tak de sandal lagi..

Sblm penutup, aku nak catat pasal my girl hari ini..since, aku tak de idea nak belikan mainan apa yg sesuai utk my girl..aku just berikan dia periuk kecik, mangkuk plastik, sudu dan whisker utk anak2 bermain...lagipon, aku macam dah tawar hati sket nak beli mainan lagi pasal dah berlambak2 mainan budak kat rumah ni...yg pasti sblm aku balik mesia, kalu bule aku nak belikan mainan kitchen utk anak2 aku..

No comments: