Monday, July 09, 2007

Dah beberapa hari aku tak update blog ni..

Latest update diet aku..berat aku dah menten semula ke 53kgs..dalam beberapa hari lepas aku mmg kurang makan nasi..tapi, sejak my darling balik dr mesia..aku mmg asik nak mengunyah..coke2 yg ada dalam peti sejuk, rase macam geram je aku nak teguk sume..pendekkan cerita, aku kurang ambil pusing dgn goal aku nak susutkan berat..but, kalu bule aku nak susutla ke 52kgs at least by end of this mth..aku tak pasti sama ada aku bule susut lagi atau tidak by this week..walau camne pon, aku tetap dgn routine aku buat exercise sbb konon2nya nak try fitkan badan..

Perasaan aku bile hari2 exercise? aku rase aku lebih sihat dan segar drpd sebelumnya..dalam sehari aku cube buat at least 20 sit up..cume squatting dan lunges je aku tak larat nak buat lama2..bisa gigil kepala lutut den...

Update ttg anak2 aku..my boy sejak dah masuk 4 years plus aku tgk perangai dia makin matured..kalu duduk di rumah, dia tak byk nak kacau aku buat kerja..dia sibuk dgn aktiviti dia sendiri..dah kurang bermasalah kalu nak pergi sekolah melainkan suke menangis pagi2 mungkin protes sbb kene bangkit pagi..utk my girl plak, semakin hari semakin lasak dan semakin ligat..aku tak nafikan, my girl ni lagi aktif berbanding abgnya dulu..kkdg geram jugak aku..aktiviti terbaru my girl, suke memanjat kerusi..my girl ni aku tgk cepat sket berfikir...kkdg tu, siap bule angkat kerusi sbb nak mencapai brg atas meja..yg ni paling aku tak larat nak layan..pasal kat atas meja tu yg biasanya ade makanan, cawan berisi air..kalu aku tak jaga2 mmg habis lencun dapur aku my girl kerjakan..selain tu, my girl semakin sensitif..tak bule kami naik suara sket..dia akan tunduk, menangis dan merajuk..arghhh pening2 lalat je mommynya dibuatnya..alhamdulillah, my boy skrg dah slow sket..paling2 pon my boy suke shouting sbb tak sabar nakkan sesuatu secepat mungkin..

No comments: