Saturday, March 12, 2011

We are in March..

Sekejap betul masa berlalu..now, we oredi in March..Harris is 8 today..and Baby is going to be 2 in another 2 days..while Milan now oredi over 5 years and El will be 6 months in 6 days to come..

Ujian bulanan Harris pon da settle..mommy pon da kelegaan da bule tarik nafas panjang..it just matter, now...stress keje mulai terasa when people mula to resign from the Company and then asking for something yg very odd for me and as according to many of my friends point of view. Sekali sekala..aku rasa mcm lemas, fed up, give up dan segala mcm perasaan pon ade..like, might as well..aku tak yah amik staff..and let myself and my honey do the things and we are sharing between two of us together...dan semestinyala..aku pon tak kisah..whatever portion my honey wanted to give to me..sbb, aku pon..buat keje..just dgn niat ingin menolong dan menggembirakan my honey...inilah yg org kata pengorbanan seorang isteri..

Now, my honey sees..why both of us need each other...when aku da mulai perasan..dgn ketiadaan aku di opis selama over a month telah terjadi pelbagai macam kat opis...for the first, i thought..working as hr..should be very simple and very straight fwd..and before i begin to adventure in this new field..i was entirely happy telling my friends that, this is actually what i am after in my life...doing something that you can simply judge from your mine secara psikologi..but, after been facing wif few disputes wif employees in the Company..people who is working in HR should be someone wif pleasent personality and firm wif her stand which does not affect or breach the agreement bind between the employer and employee. for somehow, aku kene jugak...to refer in many cases..ngan labour law act..supaya in the end..the Company plak disabitkan kesalahan by the employees. ada masanya, aku rasa mcm stress..sbb, kepala aku dok asik berpk..the best way to deal wif the human relationship matter...yg mana, ade masanya aku perlu perbetulkan keadaan supaya tidak menjadi keruh dan menjadi tak keruan...

for somehow, aku rasa..might as well aku concentrate buat account..tak pon..concentrate in engineering work..or adakah aku ready to be a fulltime housewife and having my good time most of the time wif my family especially kids..for whatever situation, mmg aku tak plan nak keje fulltime..for the first i was thinking..nak buat keje opis my honey as part time..and then work as lecterur part time jugak..tapi, bila da keadaan camni..mcm2 problem plak to happen...tak nampak plak..mana masanya aku dapat menyelit tuk wat income sambilan..sedangkan nak bukak e-mail kat umah pon kkdg tak sempat as well as menyopping thru tenet..pendek kata..i'm taking more serious ngan keje2 opis..since, people begin to take advantage over kebzian my honey..yg sometimes, my honey tanpa perasan telah meng-approvekan sesuatu yg tak patut diapprovekan...phewww...bahayakan gitu??? we trust people to do the job..tapi, bila tiba masanya..people yg diharapkan..cant be fully trusted to perform the task..yg mana kendiannya..menyebabkan liability ke atas owner...seriau bukan??

life is not that simple..bila da lalui saat2 macam neh..aku mulai appreciate dgn apa yg aku pernah lalui sblm2 ini..my ups and downs in my life..dan aku sgt2 bersyukur..kerana diberikan peluang melalui saat2 pahit manis tersebut...dlm hidup aku selama ini..

TBC..

No comments: