Friday, July 04, 2008

Masak mee kari

Smlm aku masak mee kari...jadinya, aku dah terbabas makan jugak waktu dinner...esok paginya aku bangun dan timbang aku masih tetap 56kgs...kkdg nasib2 jadik 57kgs...ces! sakit ati plak aku...degil betul lemak tu nak hilang..jgn lepas ni lagi naik mencanak2 sudahla..sbb skrg ni aku dah rasa mcm berat dan malas aje...paling bes aku rasa sms berat aku 51kgs..badan pon ringan...walaupon tu bukan ideal weight yg terbagus utk aku...tapi, dah kira pencapaian bagus stkt ini...

Smlm aku terlajak makan mee kari..biar pon semangkuk kecil...Pagi tadi aku skdr breakfast nestum milo, mkn tghari mee kari semangkuk sederhana dan telan 2 biji pau...sahle dgn pattern makan mcm ni..take time sket aku nak susut berat...

Dalam aku mengemas2 dapur..aku terpandangkan menu 3 days diet...Menu bule tahan ketat..tapi, bule jamin bule susut 3kgs dalam masa 3 hari..tapi...tahanke aku nak makan tuna aje? ade tu makan hard boiled egg ngan sekeping roti toast for b/fast...phewwwww...nasi mmg langsung takde...kalu nak makan ayam pon stkt berapa slice..yg lain mmg byk buah2an mcm brokoli and carrot...kalu kuat semangat bule jugak aku mencuba...tapi, rasenya kene tangguh next week sbb nak ngk result diet aku kali ni mcmana...so far, menten takde perubahan..kalu susut pon stkt 55.5-56kgs...Aim aku skrg nak bagi berat tu menten ke 55kgs...and then sedikit demi sedikit ke 53-54kgs...Kalu dapat around 53-54kgs pon dah ok dalam masa sebulan ni...Yg penting jeans aku tu sume aku bule pakai..kalu tak masak aku nak kene beli jeans baru..mmg haru!

Diet minggu ni..aku cube amik breakfast mcm cereal or quaker oat. Tghari aku makan berat sket...tak pon just amik roti 2 keping ngan scrambled egg 2 bijik...pehtu dinner makan light2 aje..air so far min 2L aku teguk..mmg kejenya masuk toilet aje buang air...saba ajela aku...Mungkin aku akan nampak effectnya clear sket dlm minggu depan...Minggu ni mungkin susah sket...Sit up pon aku try buat..dalam 20-40 sit up...Jalan kaki 20 mins 3 kali seminggu...sakit jugak perut ni dibuatnya..tapi, kalu dah terboroi nak cakap camnekan..kan..kan...terpaksala jugak...

Aku harap diet aku menjadi..somi aku dah ajak aku berpuasa..tapi, tatau bile nak buat..tak tahanla beb nak bukak posa sampai kul 9 malam..mau aku tak jadik melepek..dgn nak siapkan thesis lagi...

No comments: