Tuesday, September 25, 2007

maidless...

aku rase ok je nak hidup tanpa maid..sbb aku rase, lagi freedom duduk kat rumah..aku tak perlu nak tensen2 kalu maid buat kerja rumah tak mengikut spesifikasi..aku rasa lagi privacy..cume aku rasa maid di mesia ni sukar dipisahkan..sume org nampaknya memerlukan maid..maid ni kkdg memudahkan..ada pro ade consla sebenarnya..tapi entahla, aku rasa rileksla dulu..aku rase, kalu aku ada maid mesti skrg aku dah membesar mcm ikan buntal dan buatkan semakin pemalas dan tak berdisplin..

kkdg aku tertanya2, kenapa aku rasa life aku much easier and controllable sms my boy masih kecil tanpa maid..aku tak kisah nak tolak stroller amik my boy balik dari skool berjalan kaki..semuanya, dgn steadynya aku tempuh tanpa byk rungut..tapi, bila sekali dah ada maid dan kemudian tak de mood, semuanya terasa macam payah nak start semula..dulu2 lepas makan, aku dgn displinnya mesti siap2 lap meja, sapu lantai dan cuci pinggan..dan my darling plak mesti tak lepas nak tolong2 aku dan mesti akan buangkan sisa makanan makanannya sendiri ke tong sampah..my darling tak berkira nak tolong sidai kain mahupon vacuum lantai biarpon hanya sekali-sekala..masing2 tak berkira tukar2 turn nak cuci bilik air...

dan skrg, aku dgn sng hati tak kisah nak mop lantai dapur seminggu 2-3 kali..tak pula aku nak rase susah..cume bila dah ade maid, kerja yg aku buat rutin pon dah dikatanya byk keje dan menyusahkan dorang..hai ntahla...macam2 je alkisah maid ni..

No comments: