Tuesday, September 25, 2007

Aku rindu...

Lagi beberapa jam my boy akan pulang dr skool..strange enough, bile my boy tak selalu berada di sisi, aku terasa sprt kehilangan..sblm ini, sms hanya my boy menemani aku buat kerja2 sekolah dan rumah di rumah tanpa my girl di sisi, aku sprt merindui my girl..soalannya di sini, kuatkah aku menghadapi perpisahan sementara mahupon kehilangan mereka selama2nya? bukan hanya bila berjauhan dgn anak2, termasuk juga bila berjauhan dgn my darling..aku tetap terasa sunyi..sepi..dan rindu..walaupon, my darling tiada di sisi aku sewaktu dia keluar bekerja..yelah, siapa tak sayang suami sendiri yang oiii???

Biarpon kkdg bila org yg terdekat dgn diri aku ade di rumah..mereka suka buat aku sakit kepala dan sakit tengkuk..tapi yg nyata, bila mereka tiada..aku jadi seorang perindu..rindu yg amat2..

Yang aku perasan sejak my boy pi skool dan balik pukul 3.20 ptg..aku jadi semakin syg..semakin berlembut hati..kurang sedikit aku nak marah2, tapi aku lebih suka nak belai2..kkdg aku jadi sedih..bila hanya beberapa jam saja aku dapat menghabiskan masa bersama my boy...sbb seingat aku, hari pertama dia pulang dari skool pukul 3.20 ptg..oleh kerana keletihan, my boy tidur awal pukul 7 ptg..aku terasa sprt hampa sbb tak sampai beberapa jam aku bermain2 dgnnya dia dah terlelap tidur..my boy sprt biasa..sprt kanak2 lain yg masih naif..tidak mungkin tahu apa perasaan seorang ibu yg terbuku di hati..yg ibunya ini begitu merinduinya di kala dia tiada di sisi...

Bila my boy ke sekolah, aku mengambil peluang, menghabiskan masa bersama my girl..baru aku ada masa sepenuhnya nak concentrate nak bermain mini-puzzle, shape sorter, stacking dan bacakan buku utk my girl sprt yg mana aku dulu spend masa bersama my boy bila dia sebaya umur dgn my girl skrg..seingat aku, aku byk stimulate my boy lebih awal dr adiknya..bila bilangan anak bertambah, tanggungjawab bertambah..dan pandai2la kita nak membahagi masa dan kasih syg utk meraka yg terdekat dgn kita..

My boy skrg aku lihat semakin matured, ceria..byk yg dia belajar melalui cbeebies..suka nak spend masa dgn komputer..dan perubahan lain sejak my darling byk spend masa dgn my boy..mereka sudah mulai ada connection..he start asking his daddy to accompany him when he wants to sleep..which a good start..for the whole family to settle down as my plan..cume kkdg, kami tak stick to the rule by 9 everybody needs to sleep..mungkin kene buat bit by bit..Kebiasaannya, samaada aku atau my darling akan bacakan sebuah buku sblm anak2 tidur..skrg my girl alhamdulillah nampaknya macam terikut2 abgnya, beriya nak menenguk buku macam nak tembus buku pon ada...

Perkembangan my girl macam biasa semenjak dia duduk bersama aku selalu di rumah..semakin manja..yg aku perasan, dia bule berdikari..periang, lebih lasak berbanding abgnya...mainan kegemarannya skrg adalah winnie the pooh&mini puzzle..

No comments: