Tuesday, January 16, 2007

Ade org sakit..

Aku rase, winter tahun ini merupakan dugaan hebat dan bule tahan utk kami sekeluarga. Everything looks gloomy and not merier..one after another each of us in our family getting sick. I am sick too with my children nursery yang always bring virus to my girl especially. Seingat aku sms my boy kecik2 takdela nak mudah sakit..tapi bile time my girl..aduhai...ramai sgt kot baby2 yang punye parents tak responsible yang still sending their child to nursery evento they are not feeling well. Kkdg tu aku rase macam nak maki2 je org2 yang berkenaan. Mana taknya, we already paid the nursery and it isnt cheap too..and of course when the children is ill, we are not allowed to bring them to nursery. Tindakan selfish sesetangah parents tu dah menyusahkan parents yang lain..cthnya sprt aku..Ntah ape dugaannya..my girl kene jangkitan bakteria..tompok2 merah almost satu badan..maka terpaksala dia berdua2an di rumah bersama2 dgn aku menemankan mummya buat kerja..takpela sekurang2nya dapat aku belajar macamana nak bahagi masa antara nak jaga anak dan membuat kerja2 aku di rumah..sekurang2nya aku belajar serba sedikit nak bagi my girl tu berdikari dan tak kacau mummynya buat kerja..

Kkdg naik pening dan serabut juge nak juggle between and family. Itula namanya dugaan. Aku rase tangan aku ni tak perlula nak pi exercise..exercise angkat anak2 pon dah cukup. Itu belum lagi, aku dikejutkan di malam hari atau pagi2 buta oleh anak2 yang nak susu and cuddle..mmm sememangnya bukan mudah untuk menjadi seorang ibu dan isteri bekerja. Mmg fizikal dan mentalnya perlu bersedia dgn segala cabaran yang mendatang..

Okla..better tu stop..today nak aim..to repair my modellig and methodology chapter...

1 comment:

Kurma said...

hang in there, girl! you can do it!