Saturday, January 06, 2007

orang cantik dan make up..

sambil buat kerja, aku curi2 tgk web BFT..Ramai forumer yang berupa samaada yang single mahupon yang dah jadi mak dara..yelah, dalam hati aku berkata..orang dah semulajadi cantik..buat macamana pon mmg nampak cantik..cantik ni sebenarnya subjektif..ade org kata si A tu cantik, tapi si B kata pulak org tu tak cukup cantik. Ia bergantung kepada si penilai. Pada aku, aku nilai diri aku sendiri tidaklah setanding org2 yang selalu melepak di forum. Kata my darling, org yang tak confident dgn dirinya sendiri tu yang punye low self esteem. Pada aku, biarla aku rase diri aku ni biasa2 saje..as we know some people bile dah perasan cantik mahupon lawa, mulala terasa dia punya saham dan darjah tertinggi. Tapi, tak kurang juge yang humble, low profile dan tak meninggi diri.

Dah lama2 aku lepak kat BFT tu, barula aku tahu..aku ni tidakla juge terlalu naive utk bermake-up..not too badla org kata, utk tatapan diri sendiri dan my darling..tak pon, kalu nak ke dinner tu tak perlula nak susah2 lagi nak ke saloon, nak bikin2 rupaku ini dan membayar itu ini coz aku rase, skill aku ni dah memadai utk aku berhias sendiri. Lagipon, dgn skrg masalah sume barang naik di Mesia ni, kenala kita jimat berbelanja dan DIY..yang aku pasti, aku dah jadi macam make-up addictor..kalu bule nak je aku make-upkan sume org utk enhance skill aku yang sedia ade..sbb yelah, kalu aku pakai sendiri mana nak nampak melainkan aku snap photos slps tu..harap2, aku akan bertambah improve..kalu ikutkan kat BFT tu ramai aje yang expert2 bermake-up tak kirala cosmetic dorang dr rega mura ke mahal..yang mmg pandai make-up, dorang buat camna2 pon, tetap nampak cantik..respectla dgn skill dorang ni..

my comment fasal my skill bermake-up..rasenya bab apply eyeliner and eyeshadow tu yang aku masih tak pro lagi..setiap kali apply mesti terasa ade kekurangan..nak kene praktis selalu..barula org kata..

'practise make perfect!'

No comments: