Thursday, November 03, 2011

Harris final exam result-Average 89.6

Aku da dapat result keseluruhan Harris..as per below..

Maths 92
BM Objective 85
BM Penulisan 87
English 96
Science 88
PI 86
B.Arab 80

Average inc PI&BA = 87.7
Average exc PI&BA = 89.6

Terus-terang aku mmg frust dgn keputusan Harris. Aku frust sbb, everytime final exam is coming..he will not that perform..tapi, w/ bagaimanapon..aku tetap bersyukur sbb Harith scores straight As for all subjects..sbg seorang ibu hanya sekadar redha..mebe bukan rezeki utk kami anak beranak..sbb, setau aku in order to get no. 1,2,3..you have to be in average of 90 plus..Harris byk buat careless mistake kali ni..including..

1) kat kertas soalan bulat jawapan lain..dan kat kertas jawapan..pi hitamkan jawapan lain
2) salah pengiraan...5+4=10?? mak cik sgt da tu!
3) gambo da terang2 si A lebih taller dr si B..dia leh jawab..si A is shorther than si B?? so, mabuk bukan??


kkdg aku rasa mcm..ntah apa2 je malaysian education system neh..buat syllabus punya habis advance..mana taknya..aku sendiri yg dah ade PhD cam terdiam sebentar nak jawap soalan Science anak aku...baik soalan homework or exercise..mahupon soalan final exam..aku rasa, ade 2 soalan dlm paper science yg misleading..if in the situation am the one who needs to sit for the exam akan mcm terkial2 nak jawap soalan...atau anak aku sebenarnya yg tak berapa paham jawab soalan??

pada aku..melihat dr paper exam si Harris..bebudak skrg kene ade skill pahamkan soalan..kalu tak paham soalan..makanya..langsung tak bule nak jawap...

No comments: