Friday, February 12, 2010

Aku tak join..

Skrg dah pukul 3.21p.m..aku rasa, aku kene kencing aje ari ni..sbbnya, mcm terpaksa janji nak ke KLCC dibatalkan. Malas nak pk..dan aku pon nak malas nak join diskusi dorang kat meeting room.

Dlm pada masa yg sama..perut aku mcm tak sedap..kosong, sebu..nak mual..sungguh2 aku paling tak suke keadaan sprt ini..Tapi, nak tak nak aku kene juga harungi..

Citer dlm rumah...as usual..semakin hari..semakin kurang aku bercakap2 ngan bibik..aku bercakap ngan bibik bila perlu...pendek kata..aku biarkan dia di alam dia sendiri..dan aku di alam aku sendiri...malas nak bertaking2 care...sbb, sblm2 ni bila aku berbaik2 ngan dia..mulala kebaikan aku dibalas dgn kesakitan di hati..Sometimes, aku rasa better lagi camni..hanya berkomunikasi ngan bibik seandainya perlu...kalu tak perlu baik lagi buat tak tahu...dan aku pon dah semakin lali..dgn peel dia..badan kurus..tapi, byk makan..yg penting, anak2 aku terjaga...dan dia plak jgn sampai tertidor bila terlalu kekenyangan...ini yg paling aku sgt2 pantang! peel dia suka bohong2 tu tetap ada..selain dr kkdg dia skip kerja2 dia..ada masa dia buat..dan ada masa dia tak buat...ikut suka2 dia...Dan semenjak ade bibik jugakla aku belajar menjadi seorang yg tegas..takde istilah kasihan...takde istilah nak baik2 ngan bibik kekdahnya dianggap bibik tu mcm sedara sendiri...pada aku bibik tetap bibik..tak kisahla dgn org lain punya prinsip...Cume, pada aku...isu bibik ni mmg isu sensitip..dan aku pon sgt berhati2 berkongsi cerita peribadi dgn bibik..seboleh mungkin mengelakkan dr berbual tentang keluarga in law aku mahupon keluarga aku secara terbuka dgnnya bagi mengelakkan salah faham antara kami sekeluarga kerana aku pon dah paham sgt2 kehadiran org ketiga ini adakalanya boleh memporak perandakan keamanan keluarga..

No comments: