Thursday, August 16, 2007

Semakin hari..

Semakin hari, semakin cepat masa berlalu..dan diam tak diam..my boy dah pon nak menginjak ke usia 4.5 tahun. This coming Sept dia akan solely attend the class till 3.30 p.m...Aku tgk perangainya lebih matured, kurang bangun malam dan dah dua pagi dia yg mengingatkan aku utk sarapan. Sblm ni apetite my boy teramatla kurang..Pancingla macam2, belum tentu lagi dia nak makan...ntah kenapa, hangin mana datang..skrg dia dah nak mula makan...Kalu aku lambat je bersiap di pagi hari, dia akan naik ke tingkat atas dan carik aku tuk remind...yg dia lapar dan makan makanan yg dia nak makan..perkataan synonym dia buat masa ini..

'mummy, am really hungary'
'what do u want to eat my dear'
'i want my cereal'

Pagi ni, slps mandi, dia nak minta makan biskut coklat di ruang tamu...kemudian, aku cakap tak bule..dgn bijaknya dia cube memanipulasikan, yg kat rumah baby sitter, kakak tu kata kalu nak makan biskut bule makan kat depan...

'mummy, i want my chocolate biscuit'
'we dont have any more my dear, but we do have Marie if you want, but u cant eat here'(sambil aku tunjuk sofa depan tv)
'i want to have my biscuit and watching CBEEBIES'
'ok, if u want ur CBEEBIES, we can eat in the kitchen'
'but kakak says, we can eat at the front my biscuit'
'oh, that was kakak said, but this is what mummy said, u cant have ur biscuit in the living room..this is mummy's house, so, u have to listen to mummy...at kakak's house, u follow what kakak's says, ok'

kemudian, my boy tersipu2..mungkin malu sbb taktik nak makan kat depan dia tak menjadi..In fact, skrg mandi pagi pon aku ta perlu nak struggle dan stress mcm sblmnya..tapi, tula...ini baru development utk kedua hari..we never know what will happen next...

as for my girl, macam biasa tak tahu apa2 sgt..tapi, skrg ni tersgtla kerap bangun malam..sampai sakit badan aku dibuatnya...dek menyusukan dia..

No comments: