Sunday, March 16, 2014

stuck at Mc Donald..

Skdrg dah nearly 8 pm..yet, aku n my elder kids still lg tersdi di Mc Donald..da 2x meals kitaorg order...now, tinggal tunggu kids to finish their exercise..I'm not that fancy to eat Mc Donanld...but, saje je bawak anak2 ke sini..sbb, knowing they cant concentrate if derang ade kat umah...sbb the other 3 siblings akan kacau2 n gelak2...

So, aku habiskan masa...baca paper..baca news kat FB...my honey selalu tegur..nape, aku selalu sibuk kat hp..actually bukannya sibuk..tapi, ini ajela masa yg ade utk aku nak baca berita...tak kirala yg genuine maupon yg rekaan..n its rainning outside there..Thanks GOD for the rain...rasanya, da byk minggu aku dok dgr mesia ade sekatan bekalan air dan masalah jerebu...and the latest...isu yg aku baca...MH 370 kene hijack...and aku berharap...isu tu selesai..and they can return back to mesia or China and live with their family happily..kkdg menakutkan juga bila jadi org pandai2 or org penting negara...silap2 hb, nyawa sendiri or anak bini tergadai..yg mana aku tgk dlm cita 'The Faces' on my way back fr Seoul...kkdg baik jugak jadi org tak ada..sbb, bila jadi org ado2..byk mata yg memandang...dlm citer 'The Faces'..yg kesiannya, anak dia kene korek bijik mata..and kene bunuh...Similarly mcm spekulasi MH 370..org buat andaian kenapa MH 370 kene hijack...sbb, ade few people pembawa patent penting...Demi duit and kuasa..sanggup org2 takde hati perut nak gadaikan nyawa 250+ manusia..and tak pasal2 plak pilot and co-pilot kene tuduh plak bersekongkol hilangkan pesawat...and berkait plak dgn DSAI..yg mana aku rasa tak masuk akal2..dlm keadaan hati2 manusia di luar sana begitu critical dan fragile..ade plak manusia yg buat andai2an dan tuduhan2 yg memacam...Tp, aku rasa..kesian jugakla ngan pemilik patent tu...mahu tak kene bunuh...kalu sblm tu hidup bahagia bersama keluarga..sbb, terlebih bijak pandai..da tak pasal2 tergadai nyawa...

No comments: