Sunday, February 26, 2012

Day 39@69.4kgs..overall reduction..17.1kgs

Hari ni dah masuk hari ke-39 aku berpantang. Dan guess what..berat aku statik dah nak masuk 2 weeks..pada 69.4kgs..ade gakla sekali tu aku timbang..dpt berat 68.9kgs..sket aku punye girang..dok menjangkakan i can reduce more by the end of the week..tgk2 apa yg aku harapkan tidak sprt yg dijangkakan..coz berat aku naik semula fr 68.9 menjadi 69.4kg..tambah lagi 500g..mungkin juga method penjagaan makan aku tu silap..mana taknya..i was having my dinner dlm kul 7-8 pm..sedangkan waktu pantang si Mika..aku besa dinner at 6 pm..dinner aku kali ni agak lewat sbb sekalian aku nak turun bukakan pagar utk anak bujang aku..normally, i will have my noon sleep dlm kul 3-4pm..depends on situation..ade masanya..mmg aku tak tido disebabkan aku dok leka ngk tv or berlayar internet..

Awal2 pantang..ade gakla aku kkdg wat kije opis..esok nampaknya aku kene plan to settle apa2 yg patut di awal pagi..coz aku nak kene issue gaji for staff...dan nak kene check my assitant punye kije..sambil nak kene buat slip gaji for pekerja..i guess, this shouldnt take long for me to settle...lagipon aku da issue kwsp and socso pekerja till february..so, takdela aku nak kalut sgt..

Sebenarnya aku agak frust nonggeng gak..berat aku statik pada 69.4kgs..so, hari ni..aku tukar plan..dok makan biskut cicah milo je for my dinner..aku ingat..esok aku nak makan biskut cicah milo jugak..cume, aku nak makan epal sebiji sbg tambahan...jadi, kenela aku angkut epal dlm 1-2 biji sehari ke tingkat atas...nak tau jugak samaada dgn kaedah ini..aku leh susut berat..Mmg tensen tgk badan bulat depan cermin..mana taknya dgn ketinggian aku yg tak seberapa..mmg langsung tak balance ngan berat 69.4kgs..yg aku pasan..peha aku sket punya besar..sampai suar size 14 pon aku tak bule nak fit...kronik bukan?

No comments: