Wednesday, July 26, 2006

Akhirnya dia tidur juge....

Yeha! Akhirnya kalah juge my boy ni ari..tidu awal di atas katil after aku bertegas suh dia masuk tidu cepat(displinla tu kengkonon2nya). Aku dapat idea ni after browse thru internet petang tadi..how to settle chidlren to bed. Mase my darling pi toilet, my boy pon sibuk nak had his bowel. Tu aku pesan kat my darling, minta tlg dia gosokkan gigi my boy sblm dia gone to bed.

For my girl as usual tak banyak kerenah..she slept in her crib around 9.15 p.m. Doa2la rutin dia selamanya gitu..as aku tanak dia spoil cam abgnya dulu. Tinggalle my boy je kene amik masa sket nak settle. Aku masukkan dia kul 9.30 p. after 1 hr baru dia nak betul2 tidoq. Segala lampu aku tutup, dan tinggalkan lampu tangga je terbuka kasik feel sket yang mase nak tidoq tu mmg dah tibe...Itupon sblm tu dia asik naik turun katil sbb distracted tengok my darling turunkan barang dari lawn for Spain trip preparation.

Citer pasal Spain ni..satu mende pon aku tak prepare. Ade satu atau dua outstanding..booking tiket masuk Al hambra dan tukar duit pounds to euro aku tak buat lagi..malas tulla..lagi2la sini skrg tgh panas..buatkan badan aku letih ajek..

Oh ye sblm tido tadi..4 buku citer anak aku dah khatamkan..sampai aku malas dah nak bacakan tuk dia..dan last2 aku suh dia citerkan tuk aku..hisk apela aku ni nak didik anak pon hangat2 tahi kucing. Bukan apela..1 buku cukupla..ni nak banyak2 penat ibunye ni nak bercerita..kah..kah..kah..mula2 tu baca lion king. Dah dia berangan jadik lion cub Simba, ayahnya jadi King Musaffa dan ibunya jadi Queen..eiii apentah namanya..pahtu nak baca plak citer little mermaid, dan lagi citer Bagheera dan lagi beauty and the beast...letih jadik penglipur lara ni...sambil baring2 aku ajar dia baca Al-Ihlas. Baru je aku ajar ni..dia pon baru belaja ikut2..Takdela dia pandai lagi..tapi bulela utk peringkat permulaan ni

Petang tadi aku carik2 kat web lagu bebudak yang selalu dia dok nyanyi..tapi aku tak jumpa plak..nantila tanya2 kat kengkawan lain mana nak carik lagu2 tuh..ade mase aku paste jeh kat sini..so, kalu my boy kecoh2 nak lagu..aku bukak je web ni..suh dia nyanyi sendiri.

Mase dia tgh mamai2 tadi sempatla aku membisikkan pada telinga dia..

'tido cepat..esok bangkit cepat..senang nak pi skool..my boy jgn tantrum2..be good boy ok..ibu sayang my boy..cup..kiss'.

After aku nampak dia settle..aku terus turun bawah carik my darling and...MERDEKA!.

No comments: