Tuesday, April 01, 2008

Resultku yg mengong..

Dah couple of days or maybe almost a week, aku dok mengodek2 data yg result aku yg mengong..di saat2 kecemasan camnila bende2 tu nak mengong..sampai aku naik hopeless...tensen pon ade..

smlm aku ber YM ngan Hal..dia pon sama tgh tension ngan writting dia..tapi, dia tu okla gak..sbb katenya tgh finalise the whole chapter sbb nak submit dah april or may ni...dan aku????? masih lagi stuck kat sini..aku dapat offline message dr wahi..katenya dia pon tgh stuck..simulation dia tgh mengong..dia pon tgh demotivated...tapi, tula..sampai bila kita nak demotivated??? itu persoalannya..aku tak merujuk apa yg aku tulis ni kepada wahi..tapi, kepada diri aku sendiri..yg pon sama demotivate, bosan dan hopeless bila apa yg diexpect tu tak menjadi..rase mcm owh..arghhhh..grrrrr...sume pon ade...bila dah jadik camni..nak bukak atau proceed wat writting pon malas...

so, ape perlu aku buat???? kene fight..and fight...jgn cepat give up..kene carik solution...secepat mungkin..kene sit down and focus...jgn cepat distracted..itu pengalaman aku..aku kene dok diam2dan miki..insya-allah akan selesai permasalahan tu...masalahnya di sini, aku dok jaga anak sambil buat keje..kendian mulala si anak2 tu nak memunggah2 sume brg2 aku..itu pon antara penyumbang aku jadik give up jugak..sbb bila aku dah susun elok2..bebudak ni tabur2..pi punggah2...itula namanya cabaran...

By the way., I envy u Hal..u dah nak habis...besnya Hal....u dah nak balik Mesia...bess...and bess...and bess....

sebenarnya ade gak mende lain yg aku demotivate, menyampah ngk badan dah montel..tapi, at the same time tak larat nak jaga2 makan..alasannya...GUE PERLU ENERGY!..kalu aku tahan2 makan...langsung tak bertenaga aku nak buat kerja...smlm aku hantar my son pi dan balik sekolah pon flat seharian..natijahnya, smlm aku buat keje hanya seciput..dan malam kul 8.30 aku dah collapse..kendian aku bangun kejap buat keje, gegirl dah kacau..terasa badan plak letih smcm..so, aku tido dalam pukul 2.30 pagi gitu..dalam keadaan skrg..kalu aku dapat tido kul 2.30 pon dah syok..itu lebih baik dr aku kene tidur tiap2 ari kul 5.30 pagi!

No comments: